אכזבה בסין: האינפלציה במאי עמדה על 3% בשנה האחרונה

מדובר על העלייה המתונה ביותר מזה כשנתיים ■ גם נתוני התפוקה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות עלו פחות מהצפוי ■ גוברות ההערכות להשקת תוכנית להקלה כמותית

נתוני מאקרו מאכזבים התפרסמו בסין כשמדד המחירים לצרכן בחודש מאי רשם את העלייה המתונה ביותר מזה שנתיים, בעוד שנתוני התפוקה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות רשמו עליה מתונה יותר מהתחזיות, כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר המשרד הלאומי לסטטיסטיקה בסין.

האינפלציה בכלכלה השנייה בגדולה בעולם עמדה ב-12 החודשים האחרונים על 3% לעומת תחזיות שדיברו על 3.2%. התפוקה התעשייתי רשמה עלייה של 9.6% בעוד שהאנליסטים צפו עלייה של 9.8%, והמכירות הקמעונאיות עלו ב-13.8% בחודש מאי.

הנתונים של היום מוסיפים לחששות שהצמיחה העולמית כמעט ונעצרה לחלוטין בעקבות התגברות החששות מפרישה אפשרית של יוון מגוש האירו והמשבר במערכת הבנקאות הספרדית וההשפעות שיהיו לכך על אירופה. ההערכות בסין מדברות על כך שראש הממשלה וון ג'יאבו מתכוון להשיק תוכנית תמרצים נוספת על מנת לשמור על יעד האינפלציה השנתי של המדינה שעומד על 7.5%.

"הנתונים של היום מבטלים לחלוטין כל צל של ספק שנותר בעניין בנוגע לעובדה שהמדיניות הנוכחית לא הייתה מספקת לטיפול במצב בסין", אמר שין ג'יאנגנג, כלכלן בכיר בחברת Mizuho Securities Asia. "צריך בדחיפות תוכניות הקלה יותר אגרסיביות במיוחד בתחום הדיור על מנת למנוע נחיתה קשה של הכלכלה הסינית".