לגארד: "המפתח לטיפול בבנקים באירופה - נמצא ביבשת"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קראה לאחדות מוניטארית בגוש האירו וטענה שאירופה צריכה לטפל במשבר בעצמה ■ לגארד הצהירה מבחינתה שיש מעגל אלים שצריך לשבור אותו על מנת לטפל במשבר

יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד קראה למנהיגי אירופה לטפל במערכות הבנקאות שלהם על מנת לעזור בטיפול במשבר החוב ואמרה שטיפול במערכת הבנקאות הינו אחד מהנושאים המרכזיים והחשובים ביותר לעזור לכלכלה העולמית בנסיונות ההתאוששות שלה.

לגארד קראה להתערבות דחופה מצד המנהיגים בטיפול במערכת הבנקאות המקומית ולטווח ארוך היא קראה להשלים את האיחוד הפיסקאלי של גוש האירו באיחוד מוניטארי. לגארד מנתה את הצעדים שעל המנהיגים לנקוט בטווח הארוך ואמרה שיש צורך במערכת בקרה מאוחדת על הבנקים ברחבי אירופה, רשות לטיפול במשברים במערכת הבנקאות וקרן אחת גדולה לביטוח ההפקדות הבנקאיות וטענה שאלה רק הצעדים החיוניים והקריטים ביותר ושיש צעדים אחרים שצריך לנקוט בהם.

"אני אגיד את הדברים בצורה החדה והברורה ביותר: המפתח לטיפול במערכת הבנקאות האירופאית נמצא באירופה עצמה, משמעות הדבר היא שאירופה צריכה להיות מעורבת יותר בטיפול במשבר", אמרה לגארד לקראת נאום שתשא בכנס בניו יורק.

לגארד ציינה בדבריה את המעגל שפוגע במאמצי ההתאוששות בעולם ואומרת שעל המעגל הזה להפסק. על פי לגארד, קיימת מתיחות בשווקים שמאלצת את המנהיגים באירופה להתוות מדיניות מסויימת מה שגורם להתגברות המתיחות בשווקים, ולכן המעגל הזה חייב להסתיים.

"על המנהיגים להציג מפת דרכים ברורה לגבי אופן הטיפול במשבר", אמרה לגארד. "המנהיגים צריכים גם להתסכל על השבועות והחודשים הקרובים ולא רק על 5 או 10 השנים הבאות".