פפנדריאו: "תוך שבועות יגמר הכסף אבל יוון לא תעזוב"

את הדברים אמר פפנדריאו במהלך ראיון לרשת בלומברג ■ ראש ממשלת יוון לשעבר יוצא נגד כל ההצהרות של המפלגות לקראת הבחירות שמתנגדות לתוכניות הצנע

ראש ממשלת יוון לשעבר ג'ורג' פפנדריאו, מי שנתפס על ידי אזרחי יוון לפחות כאחראי על המשבר שנקלעה אליו המדינה, מעריך היום שלמרות הכל, יוון לא תעזוב את גוש האירו אחרי הבחירות הכלליות החוזרות שיתקיימו ביום ראשון הבא והלחצים על הציבור מצד תוכניות הצנע יפחתו.

"אנחנו יכולים לבצע מספר שינויים בתוכניות הצנע", אמר פפנדריאו בראיון טליוויזיוני לרשת בלומברג. "אנחנו יכולים למשל לדחות בשנה את מועד השלמת התיקון הפיסקאלי על מנת לעמוד ביעדי הצנע ובכך תפחת ההשפעה שיש להם על הציבור ביוון".

במהלך הראיון תקף פפנדריאו את כל הפוליטיקאים ביוון שמשחררים הצהרות לאוויר לגבי פתיחת ההסכמים עם הטרויקה - קרן המטבע הבינלאומית, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי - וטען שמדובר בהצהרות לא ריאליות. בשל כך, פפנדריאו מקווה שמי שיבחר לעמוד בראשות הממשלה היוונית אחרי הבחירות שיתקיימו ב-17 ביוני "ינהג באחריות".

פפנדריאו הזהיר במהלך הראיון שהשבועות הקרובים יהיו גורליים עבור יוון שכן הוא טוען שתוך מספר שבועות ייגמר הכסף לממשלה, כך שאנחנו נמצאים ברגעי ההכרעה. פפנדריאו לא ממש אוהב את הרעיון של פרישה מגוש האירו כל לפי דעתו זה יוביל להיפר-אינפלציה מה שיוביל לצניחה משמעותית בצמיחה ובשכר של העובדים.