התאוששות בסין? הייצוא זינק ב-15.3% במאי, מעל הציפיות

היבוא לסין גדל ב-12.3% בחודש שעבר לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 5.5% בלבד ■ העודף במאזן המסחרי עמד על 18.7 מיליארד דולר, מעל הציפיות

נתוני מאקרו טובים יחסית התפרסמו הלילה בסין. הייצוא של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם זינק ב-15.3% במאי לעומת מאי 2011, מעל הציפיות. זאת, על רקע התאוששות בייצוא הסיני לארה"ב ואירופה. במקביל, דווח כי היבוא לסין גדל ב-12.3% בחודש שעבר לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 5.5% בלבד.

העודף במאזן המסחרי עמד על 18.7 מיליארד דולר בחודש שעבר, מעל הציפיות של כלכלני המאקרו באסיה.

ביום שישי התפרסמו נתוני מאקרו מאכזבים בסין כשמדד המחירים לצרכן בחודש מאי רשם את העלייה המתונה ביותר מזה שנתיים, בעוד שנתוני התפוקה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות רשמו עליה מתונה יותר מהתחזיות, כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר המשרד הלאומי לסטטיסטיקה בסין. האינפלציה בכלכלה השנייה בגדולה בעולם עמדה ב-12 החודשים האחרונים על 3% לעומת תחזיות שדיברו על 3.2%.

התפוקה התעשייתית רשמה עלייה של 9.6% בעוד שהאנליסטים צפו עלייה של 9.8%, והמכירות הקמעונאיות עלו ב-13.8% בחודש מאי. נתונים אלה מוסיפים לחששות שהצמיחה העולמית כמעט ונעצרה לחלוטין בעקבות התגברות החששות מפרישה אפשרית של יוון מגוש האירו והמשבר במערכת הבנקאות הספרדית וההשפעות שיהיו לכך על אירופה.

ההערכות בסין מדברות על כך שראש הממשלה וון ג'יאבו מתכוון להשיק תוכנית תמריצים נוספת על מנת לשמור על יעד האינפלציה השנתי של המדינה שעומד על 7.5%.

כלכלני JP מורגן מעריכים שהמשק הסיני יתרחב השנה ב-7.7% לעומת צמיחה של 9.2% בשנת 2011.