גאון אחזקות מכרה את רוב פעילות אימג'ינריום מכרה לרשת הצעצועים הספרדית 6 מתוך 8 החנויות שברשותה

קבוצת גאון אחזקות מנקה משולחנה את הפעילות ההפסדית של רשת הצעצועים הספרדית אימג'ינריום (Imaginarium).

זאת, חודשים ספורים אחרי שספגה הפסדים כבדים של עשרות מיליוני שקלים מקריסת רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס תחת נטל חובותיה, שנמכרה לחברת אלקטרה אחרי שנכנסה להקפאת הליכים.

יצוין, כי כבר באוגוסט אשתקד פורסם ב"גלובס", כי החברה מחפשת קונה לאימג'ינריום. הבוקר (א') דיווחה גאון אחזקות כי חתמה על הסכם למכירת 6 מתוך 8 חנויות הרשת הפועלות בארץ תמורת 270 אלף אירו (כ-1.3 מיליון שקל) לחברה הספרדית שמכרה לה את הזיכיון לפעילות בארץ ב-2008. גאון צופה מהמכירה הפסד של כ-2 מיליון שקל. השלמת העסקה תלויה במספר תנאים.

בגאון, שבשליטת משה גאון, יורשי סמי שמעון ואורי דוד, ציינו כי הקבוצה תמשיך להפעיל שתי חנויות של הרשת עד לתום תקופת הסכמי השכירות שלהן וכי לא צפויה לכך השפעה מהותית על התוצאות הכספיות שלה.

אימג'ינריום הספרדית מפעילה רשת חנויות בכ-30 מדינות ברחבי העולם. פעילותה בישראל החלה במהלך 2009 והיא מעסיקה כ-50 עובדים.

מדוחות גאון ל-2011 שפורסמו באיחור לפני שבועות ספורים, עולה כי בזכות פתיחת סניפים חדשים נרשמה עלייה של כ-5 מיליון שקל במכירות אימג'ינריום, אולם היא עדיין התקשתה להרוויח ולכן בקבוצה החליטו לסיים עם הפעילות.

על רקע המצב הלא פשוט שאליו נקלעה אשתקד גאון אחזקות, בשנה האחרונה צנחה מנייתה ב-45% והיא משקפת לה שווי שוק של כ-80 מיליון שקל - חמישית מהשווי לפיו הונפקה ב-2007.