"אירופה מתעוררת כשמאוחר מדי; חלום האיחוד ללא כיסוי"

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן: "הלקח המרכזי מהפרשה הספרדית הוא שאירופה אינה נוקטת במהלכים משמעותיים אלא בעיתות משבר וכאוס"

"הלקח המרכזי מהפרשה הספרדית הוא שאירופה אינה נוקטת במהלכים משמעותיים אלא בעיתות משבר וכאוס, ולפעמים רק כשמאוחר מדי. לאור זאת, בשלב הנוכחי טרם מוצה פוטנציאל חולשת האירו והעניים נותרו נשואות לבחירות ביוון והחשש מהידבקות של כלכלות נוספות בשפעת היוונית", כך אומר היום (א') מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן, בהתייחס למשבר החוב באירופה.

פריימן מתייחס לחבילת הסיוע למערכת הבנקאית בספרד, בהיקף של 100 מיליארד אירו, אשר אושרה לה בסוף השבוע האחרון. "למרות שההחלטה עשויה להוביל להרגעה בשוקי ההון, היא גם מלמדת על החשש הקיים בקרב מקבלי ההחלטות האיחוד מפני התרחשות של זעזועים פיננסיים אדירים כדוגמת קריסת ליהמן ברדרס ועל מנגנון קבלת החלטות לקוי ואיטי", מעריכים בפריקו.

לדברי פריימן, "מהלכי הנהגת גוש האירו, ובהם ההחלטה להקל בדרישות מספרד ולאפשר לממשל המקומי לפעול באופן מדורג להורדת הגרעון התקציבי לעבר רמת היעד בקרב מדינות הגוש (3%) מלמדת על פוטנציאל הגמשת הדרישות גם ממדינות נוספות הנתונות במצוקה כלכלית חריגה".

"הדרישה המקדמית של מנהיגי הגוש בהנהגת האסכולה הגרמנית הייתה עד כה כי תנאי מוקדם למתן סיוע הינו אשרור החלטה גורפת להנהיג צעדי צנע בדיוק כפי שנדרשה יוון", סיכם.