סגן הרמטכ"ל: מה שהסורים עושים לבני עמם - יעשו גם לנו

האלוף יאיר נווה מזהיר מהשלכות המשך האלימות בסוריה על ישראל ■ "לסוריה מאגרי נשק כימי מהגדולים בעולם, עלינו להיערך להתמודד עם איום קיומי", אמר סגן הרמטכ"ל באזכרה לחללי קרב סולטאן יעקב

בישראל ממשיכים לעקוב אחר המתרחש בסוריה, ונערכים לאפשרות של קריסת משטר אסד - כולל ההשלכות של אירוע כזה על ישראל: סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר נווה, מתריע כי מאגרי הנשק הכימי של סוריה עלולים ליפול לידי המורדים במהלך המחאה במדינה - מה שמצריך היערכות מצדה של ישראל.

"מאגרי הנשק הכימי של סוריה הם הגדולים בעולם, וברשותה רקטות המכסות את כל שטחה של ישראל", אמר האלוף נווה באזכרה לחללי הקרב בסולטאן יעקב במלחמת לבנון הראשונה, כפי שדווח ברשת ב' של קול ישראל, והדגיש: "בימים אלה צה"ל צריך להתכונן להתמודד עם האיומים על קיומה של מדינת ישראל".

האלוף נווה התייחס גם למעשי הטבח הנמשכים בסוריה. "מה שהם עושים לבני עמם, הם עשו כנראה לנעדרי הקרב בסולטאן יעקב, וינהגו כך שוב אם תהיה להם הזדמנות", לדבריו.

המורדים צילמו: עריקת ענק בבסיס חיל האוויר

בינתיים, נמשכת מלחמת האזרחים בסוריה במלוא עוזה. הערב העלו המורדים תמונות לרשת המתעדות לכאורה את עריקתם של חיילי בסיס ההגנה האווירית ליד העיר חומס. על פי הודעתם, החיילים סירבו לירות בנשק כבד על העיירה השכנה, ובתיאום עם צבא המורדים בסוריה ערקו. בתגובה הופצץ הבסיס על ידי כוחות הנאמנים לאסד, וקרב התפתח באזור.

למרות שאין לידיעה זו אימות משום מקור אחר, הרי שמבחינת המורדים מדובר בעריקה המשמעותית ביותר עד כה, בהיקפה ובאיכותה, ואלו קוראים ליחידות נוספות להצטרף לשורותיהם. כלפי חוץ, אסד, שממשיך ליהנות מווטו רוסי-סיני במועצת הביטחון נגד התערבות בינלאומית במדינתו, משדר היום שליטה. למשלחת של איגוד בעלי המלאכה בסוריה, הוא אומר שבשביל הכלכלה הסורית צריך לעשות יותר. אבל האופוזיציה מבית ומחוץ קוראת לאזרחים שטרם הניפו את נס המרד לתרום את חלקם עכשיו למרי אזרחי ולקיים שביתה כללית שתביא לקריסת הכלכלה.