סיטי: "קיימים סיכויים של 96% שתעשו כסף בשנה הקרובה"

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג ההשקעות של סיטיגרופ, פרסם תזכיר ללקוחות הבנק, בו הוא טוען כי מודל הפאניקה/אופוריה שהוא פיתח מצביע על כניסה לטריטוריית הפאניקה - עניין שמצביע על סנטימנט שורי על שוק המניות

טוביאס לבקוביץ', אסטרטג ההשקעות של סיטיגרופ, פרסם תזכיר ללקוחות הבנק, בו הוא טוען כי מודל הפאניקה/אופוריה שהוא פיתח מצביע על כניסה לטריטוריית הפאניקה - עניין שמצביע על סנטימנט שורי על שוק המניות.

"מודל הפאניקה/אופוריה נכנס לטריטוריית הפאניקה, בניגוד לשנים 2007-2008, אז המודל היה עמוק בטריטוריית האופורייה, המצביעה על כך שהמשקיעים נוטלים סיכונים רבים, שאותם תירגם המודל לסבירות של 84% שמדד ה-S&P 500 ייפול", כתב לבקוביץ'.

מנגד, לבקוביץ' טוען כי המודל מצביע על כך שהמשקיעים נכנסו למצב דפנסיבי יותר המעיד על כך שהכסף הגדול נמצא בחוץ ומחכה להיכנס לשוקי המניות. "קיימת סבירות של 96% שבשנה הקרובה תוכלו לעשות הרבה כסף".

מודל הפאניקה/אופוריה, שפותח על ידי לבקוביץ', בוחן את סנטימנט המשקיעים ומתרגם אותו לסבירות שבה שוקי המניות יעלו או ירדו בתקופה הקרובה ובטווח של ה-12 חודשים הבאים.באוקטובר אשתקד הוא הצליח לנבא, באמצעות סבירות של 98%, כי שוקי המניות יניבו תשואה דו ספרתית.

גרף הפאניקה אופוריה
 גרף הפאניקה אופוריה