ההסתדרות מאיימת לתבוע את גלובוס גרופ על הלנת שכר

"החברה נוהגת לאחר באופן שיטתי בתשלום שכר עובדיה ועושה כן מזה זמן רב"

ההסתדרות מאיימת לתבוע את חברת גלובוס גרופ על איחורים בתשלומי השכר של עובדיה, שהתאגדו במסגרתה רק לפני שבועיים. "לא נהסס להגיש תביעה לבית הדין אם שכר העובדים לחודש מאי לא ישולם", נמסר מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות.

בחודש פברואר פורסם ב"גלובס" כי אולפני גלובוס גרופ עיכבו בכמה חודשים את תשלום שכרם של עובדי החברה בקריית התקשורת נווה-אילן.

העובדים במקום אחראים על התפעול הטכני של כלל ההפקות במתחם - צילום, תאורה, סאונד, איפור, ניקיון, אדמינסטרציה ועוד - של חברת החדשות של ערוץ 2, ערוץ 9, ערוץ הכנסת, ערוץ הקניות וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת.

לאחר פניית "גלובס", שולמו משכורות העובדים.

החלטתם של עובדי גלובוס גרופ להתאגד נבעה מדאגתם לתנאי השכר במקום, שלטענתם לא השתנתה, ובשל חרב הפיטורים שמעל לראשם. משלא הגיע שכרם של העובדים אתמול, הוגש היום (ג') מכתב לחברה ובו דרישה להפסיק את העיכובים בתשלומי שכרם של העובדים.

"חברת גלובוס גרופ נוהגת לאחר באופן שיטתי בתשלום שכרם של עובדיה ועושה כן מזה זמן רב. תשלום השכר מתבצע תדירות לאחר המועדים הקבועים בדין ובמועדים אקראיים, דבר שמסב לעובדים פגיעה כלכלית קשה... גם החודש עדיין לא שולמו משכורות בגין חודש מאי", נכתב במכתב לגלובוס גרופ ששלחה עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

לטענת חבר ועד הפעולה, אלי ליפשיץ, "מזה מספר חודשים שההנהלה מאחרת בתשלום שכרנו, דבר אשר גורם לפגיעה כלכלית קשה בנו".

לדבריו, כתוצאה מהאיחור בשכר העובדים נאלצים לשלם את החשבונות באיחור משמעותי עד כדי סגירת המסגרת למשכנתאות. "רובינו הורים לילדים ובעלי משפחות. לא ייתכן שההנהלה נוהגת בחוסר אחריות משווע ומלינה פעם אחר פעם את שכרנו", הוסיף.