פיץ' הורידה דירוג ל-18 בנקים בספרד; תשואת האג"ח בשיא

(עדכון) - אנגלה מרקל: "זה היה צעד נכון מצד ספרד לבקש עזרה בהזרמת הון לבנקים שלה" ■ התשואה על האג"ח הממשלתיות הספרדיות ל-10 שנים עולה לרמת שיא של 6.86%

המשקיעים היום ממשיכים להתנהל בהתאם לחששות מכיוון ספרד. לאחר האכזבה שהביעו מחבילת החילוץ על סך 100 מיליארד אירו שיקבלו הבנקים במדינה, היום (ג') עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות הספרדיות ל-10 שנים לרמת שיא של 6.86%.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי משבר החוב בספרד הגיע כתוצאה מ"בועת הנדל"ן בספרד ב-10 השנים האחרונות", וכי הוא לא נובע רק מגורמים מאקרו-כלכליים.

"זה היה צעד נכון מצד ספרד לבקש עזרה בהזרמת הון לבנקים שלה", אמרה מרקל, והוסיפה כי רשות הבנקים האירופאית נכשלה בניתוח נכון של הבעיות במערכת הבנקאות במדינה.

בנוסף, סוכנות הדירוג פיץ' ממשיכה לפגוע בדירוג האשראי של הבנקים בספרד. לאחר שאתמול הורידה פיץ' את דירוג האשראי ארוך הטווח של באנקו בילבאו ובאנקו סנטנדר, שני בנקים גדולים בספרד, לרמה של "+BBB" מרמה קודמת של "A", היום היא ממשיכה ומורידה דירוג ל-18 בנקים נוספים במדינה. הסיבה להורדת הדירוג היא ההערכות ל"מיתון מתמשך" בכלכלת ספרד עד 2013.