משנים גישה: בכירי הפדרל ריזרב תומכים בתמרוץ הכלכלה

ראש שלוחת ה'פד' בשיקאגו: "אני תומך פחות או יותר בכל מדיניות מרחיבה ששמעתי עליה" ■ סגנית יו"ר ה'פד': המצב מצדיק תמרוץ מוניטרי נוסף

ראש שלוחת ה'פד' בשיקאגו, צ'ארלס אוונס, הקפיץ את תקוות המשקיעים היום (ג'), כשאמר כי הוא יתמוך במגוון צעדים שיאיצו את יצירת המשרות בשוק העבודה האמריקני המקרטע, כשהוא מדגיש את העדפתו לתמריצים נוספים לכלכלה.

"אני תומך פחות או יותר בכל מדיניות מרחיבה ששמעתי עליה", אמר אוונס לבלומברג. "להאריך את 'אופריישן טוויסט' יהיה מועיל", הוא אמר, בהתייחסו לתוכנית המרחיבה את תוקף האג"ח שבתיק של ה'פד', אשר אמורה להתסיים החודש.

אוונס הוסיף כי "רכישה נוספת של נכסים תהיה מועילה, כמו גם רכישת אג"ח מגובה משכנתאות".

אתמול אמרה סגנית יו"ר ה'פד', ג'נט ילן, כי המצב המדרדר בשווקים הפיננסיים וההאטה בשוק העבודה מצביעים על כך ש"הכלכלה עדיין רגישה לקשיים", מה שמצדיק תמרוץ מוניטרי נוסף. אליה הצטרף ראש שלוחת ה'פד' בסן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, שאמר אתמול כי ה'פד' צריך להיות מוכן לעלות שלב בכל הנוגע לתמרוץ הכלכלה.

ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תפגש בשבוע הבא, כשכל הסימנים מראים כי הכלכלה האמריקנית מתאוששת בקצב איטי מהצפוי. שוק העבודה הוסיף בחודש שעבר 69 אלף משרות בלבד ושיעור האבטלה עלה ל-8.2%. גם המשבר המחריף באירופה נותן את אותותיו על הכלכלה האמריקנית, ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, אף התייחס להשפעתו השלילית על הכלכלה הגדולה בעולם בנאומו האחרון.