כחלון: אכניס מתחרה להוט ו-yes ע"י הפרטת מערך עידן+

שר התקשורת החליט על רפורמה חדשה בשוק הטלוויזיה שתביא להוזלת שירותי הכבלים והלוויין ■ הרפורמה אמורה לצאת לדרך תוך חודשים ספורים

מכה להוט ול-yes: אחרי הרפורמה בשוק הסלולר שהובילה לרעידת אדמה בענף ולהוזלת תעריפי השיחות, שר התקשורת משה כחלון החליט על רפורמה חדשה בשוק הטלוויזיה, שתביא להוזלת שירותי הכבלים והלוויין על-ידי הפרטת מערך עידן+ (DTT). ההערכה היא כי הרפורמה תצא לדרך תוך חודשים ספורים.

עובדי משרד התקשורת מכינים, בהוראת השר כחלון, הצעת חוק להכנסת חברת שידורים שלישית שתתחרה בהוט וב-yes. על-פי הוראת כחלון, החברה החדשה תתבסס על התשתית של עידן+ (DTT), המתופעלת ומתחוזקת כיום על-ידי הרשות השנייה.

על-פי התוכנית, המכרז יוצע לגורמים פרטיים שיהיו מחויבים לאספקת חבילת ערוצי הבסיס שנקבעו בחוק ה-DTT, שנחקק רק לפני כמה חודשים. נוסף לאלה יוכל כאמור המפעיל השלישי להוסיף ערוצים נוספים, שיהוו תחרות לערוצים של הוט ו-yes ויהוו למעשה את גורם הרווח.

גורמים במשרד התקשורת מסבירים כי מדובר בתיקון פשוט לחוק ה-DTT. לדבריהם, ההחלטה של השר כחלון נובעת מתוך מחשבה שצעד זה הינו הצעד הנכון ביותר, שיביא בטווח קצר מאוד להוזלת מחירים בשוק ולתחרות יעילה יותר, זאת לאחר שהוא נוכח כי הפלטפורמה של עידן+ לא מוכיחה את עצמה.

הליך החקיקה צפוי לזכות בתמיכת משרד האוצר, שבדיונים הקודמים על חוק ה-DTT בוועדת הכלכלה ומחוצה לה הביע את רצונו כי השירות יופרט.

כמו כן, הרחבת הקואלציה של נתניהו על-ידי הוספת קדימה, שהיוותה פעמים רבות אופוזיציה בתוך ועדת הכלכלה, צפויה להקל במידה רבה מאוד על אישור מהיר של התיקון להצעת החוק.

אי לכך, במשרד התקשורת מעריכים כי הרפורמה החדשה תצא לדרך תוך חודשים ספורים בלבד.

נזכיר כי בדיון בוועדת הכלכלה בעניין הרחבת ה-DTT, שנערך לפני כחצי שנה, תקף יו"ר מועצת הכבלים והלוויין דאז, ניצן חן, את המנכ"לים של yes והוט, ואמר כי הם הביאו על עצמם את הרחבת הערוצים במערך עידן+, בגלל שהם "התנהגו כדואופול דורסני, השתינו מהמקפצה ולא דאגו להוזיל את המחירים שהם גובים מהצרכנים".