"חילוץ מאסיבי יותר של איטליה וספרד - בתוך 6 חודשים"

שון אגאן, הבעלים של סוכנות דירוג האשראי העצמאית Egan-Jones טוען כי בשל החוב הציבורי הגבוה באיטליה וספרד והאיכות הירודה של דירוג אשראי הבנקים, יובילו את שתי המדינות לבקש סיוע חיצוני מאסיבי יותר

"ספרד ואיטליה צריכות לקבל חילוץ מאסיבי יותר ממוסדות האיחוד האירופי, בשל החוב הלאומי הגבוה שלהם ואיכות האשראי הירודה של הבנקים שלהם", כך טוען שון אגאן, הבעלים של סוכנות דירוג האשראי העצמאית Egan-Jones. אגאן טוען גם כי סביר להניח שספרד ואיטליה יבקשו סיוע חיצוני נרחב בששת החודשים הקרובים.

"דירוג אשראי נמוך של בנקים, בדרך כלל הולך יד ביד עם חובות ממשלתיים גבוהים", אמר אגאן בראיון ל-CNBC. "זה המקרה בארה"ב, בריטניה שוויץ איטליה וספרד".

אגאן טוען כי זה לא הגיוני להפריד את דירוג האשראי של הבנקים מדירוג האשראי של הממשלות, זאת משום שהם תלויים ביניהם ולעיתים קיימת תמיכה הדדית ביניהם, כפי שאכן קורה באיטליה וספרד, שם הממשלה נחלצה פעמים רבות לטובת הבנקים.

נזכיר כי ספרד קיבלה בסוף השבוע חבילת חילוץ בהיקף של כ-100 מיליארד אירו, במסגרתה יעניקו מוסדות האיחוד האירופי מסגרת אשראי לבנקים המרכזיים במדינה. עם זאת, אגאן לא מתרשם מצעד זה וטוען כי "ספרד תשוב לשולחן הדיונים בקרוב ותבקש סיוע בהיקף נרחב יותר". אגאן טוען כי מלבד ספרד, גם איטליה תבקש סיוע חיצוני בטווח של 6 חודשים.