מתח במינהל מקרקעי ישראל: מחר ייבחר ראש החטיבה העסקית

המינוי נחשב למרכזי במסגרת הרפורמה במינהל והפיכתה לרשות ■ נבחר מנהל חדש למחוז ירושלים, עו"ד חמי כסיף‏

מתח בצמרת מינהל מקרקעי ישראל: אחרי שנבחרו שני מנהלי מחוזות חדשים בירושלים ובמרכז במסגרת הרפורמה, מחר (ה') צפוי להיבחר ראש החטיבה העסקית החדשה שתוקם במינהל. הזוכה יחליף את רונן כהן, שפרש לאחרונה מהמינהל ויעבור לעבוד בחברת אזורים בתום תקופת צינון.

מנהל החטיבה העסקית הוא השלישי בחשיבותו במינהל אחרי המנכ"ל והסגן. ועדת המכרזים תתכנס מחר כדי לבחור בזוכה מבין כ-20 מועמדים.

סידרת המינויים, ובעיקר מינוי מנהל החטיבה העסקית, נחשבת לצעד מרכזי במימוש הרפורמה במינהל והפיכתה לרשות. במרכז הרפורמה במינהל עומדת הקמת חטיבה עסקית מרכזית, שתרכז את הפעילות הכלכלית של המינהל (לצד חטיבת שירות וחטיבת פיקוח).

המכרז, שנסגר כבר ב-22 במאי, עורר סקרנות רבה וחרושת שמועות, שבחלקן הסתברו כלא נכונות.

אתמול נודע על הזוכה בתפקיד מנהל מחוז ירושלים החדש במינהל, עו"ד חמי כסיף, שנבחר בוועדת המכרזים ביום ד' שעבר. התפקיד, במבנה החדש של המינהל, מוגדר "מנהל המרחב העסקי ירושלים". כסיף יחליף את מנהלת המחוז אפרת שטראוס.

כסיף (42), היה מנכ"ל קבוצת חברות נדל"ן בשליטת משפחת רורברג, בישראל ובמזרח אירופה, ולפני כן היה מנכ"ל סיביל השקעות וחברת טנוקסיד. נודע שכסיף הרשים בראיון בע"פ את ועדת המכרזים והדבר הביא להעדפתו. ‏

לאחרונה נבחר גם מנהל חדש למחוז החשוב ביותר, מחוז מרכז, עו"ד עדיאל שמרון, שזוכה לשבחים על תיפקודו בהנהלת המינהל בראשות בנצי ליברמן.