ראחוי יוצא למלחמה בגרמניה: "אשרו הדפסות כספים נוספות"

לאחר שתשואות האג"ח הממשלתיות שלה זינקו לרמת שיא - 6.86%, ראש ממשלת ספרד יוצא היום למה שהוא מכנה "מלחמה בבכירי גוש האירו" בנוגע למדיניות של הבנק המרכזי האירופי ■ "זהו קרב שאנחנו חייבים לנהל באירופה"

לאחר שבסוף השבוע ספרד קיבלה חבילת חילוץ של כ-100 מיליארד אירו, כעת מתברר שעבור ראש ממשלת ספרד מאריאנו ראחוי זה לא מספיק. ראחוי הצהיר היום (ד') כי הוא יוצא למלחמה בבכירים בגוש האירו, בהובלת ממשלת גרמניה, שמסרבים להיענות לדרישותיהן של מדינות הפריפריה מהבנק המרכזי האירופי לבצע רכישות אג"ח נוספות.

ראחוי אמר כי הוא כתב בקשה מיוחדת לחוזה מנואל בארוסו, נשיא הנציבות האירופית ולהרמן ואן רומפוי, נשיא האיחוד האירופי, בו הוא קורא להם לנקוט צעדים נוספים בכל הנוגע למאבקן של מדינות הפריפריה במשבר החוב תחתיו הן נאנקות.

"זהו קרב שאנחנו חייבים לנהל באירופה", אמר ראחוי בנאום שנשא היום בפרלמנט הספרדי. "אני מנהל אותו כעת".

ראחוי עבר לצד ההתקפי והחל לבקש סיוע נוסף, זאת לאחר שחבילת החילוץ שאושרה לספרד בהיקף של 100 מיליארד אירו, מיאנה להרגיע את שוק האג"ח הספרדי. אמש, התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד זינקו לרמת שיא של 6.86%, כתגובה להודעתה של סוכנות הדירוג פיץ', לפיה היא מורידה את דירוג האשראי של 18 בנקים נוספים בספרד.

גרמניה, בראשות הקאנצלרית אנגלה מרקל, עומדת בראש מחנה המתנגדים להמשך מדיניות ההקלה הכמותית שנקט עד כה הבנק המרכזי האירופי. בתוך כך, אנדראס דומברט, יו"ר הבונדסבנק, הבנק המרכזי של גרמניה, אמר השבוע כי הבנק המרכזי האירופי לא ירכוש אג"ח ממשלתיות נוספות.