מסתמן: הרשות השנייה תמליץ על דחיית חובות ערוץ 10

סגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב: "חוסר היענות לבקשה היא גזר דין מוות לערוץ, דבר שיירשם בספר המחדלים הגדולים של שר האוצר"

מועצת הרשות השנייה תדון באחת מישיבותיה הקרובות בדחיית החובות של ערוץ 10 בהיקף של 45 מיליון שקל למדינה ל-2015-2014, ומסתמן כי חברי המועצה ימליצו בפני משרד האוצר ומשרד התקשורת על פריסה או דחייה של החובות הערוץ בגין תמלוגים ודמי זיכיון.

אם משרדי האוצר והתקשורת יסכימו להצעת הדחייה, שתאפשר אורך נשימה של שנתיים-שלוש נוספות לערוץ, תוגש הצעה לתיקון חקיקתי שיאפשר רגולטורית את הדחייה.

יש לציין כי התיקון בחוק יחול גם זכיינית ערוץ 2 רשת, החייבת כ-20 מיליון שקל למדינה בגין אותם חובות.

נציגו של רון לאודר (אחד מבעלי המניות בערוץ 10) וסגן יו"ר הדירקטוריון של ערוץ 10, אבי בלשניקוב, אמר היום (ד') ל"גלובס" כי "התייחסותה והמלצתה המקצועית של מועצת הרשות השנייה חשובה ביותר במסגרת תהליך קבלת ההחלטות של הממשלה".

בלשניקוב הדגיש כי "ערוץ 10 מעולם לא ביקש לבטל את החובות, אלא להתחשב במצב שוק התקשורת בישראל, ובעולם בפרט, ובעובדה שרק בעל מניות אחד שמחזיק 24.5% (רון לאודר) הזרים בשנה וחצי האחרונות לבדו קרוב ל-100 מיליון שקל, וזאת כמשקיע חוץ. אנחנו לא מבקשים נדבות מאף אחד, אלא לממש הבטחות של ממשלת ישראל ואנשי אגף התקציבים באוצר".

לטענת בלשניקוב, "כל הפקידות המקצועית במדינת ישראל תומכת בבקשה באופן מקצועי, והיא נתונה כעת להחלטתו של שר האוצר, יובל שטייניץ. הנהלת ערוץ 10 ובעלי המניות הבהירו היטב כי להחלטה זו ישנה השפעה ישרה על כניסת המשקיעים החדשים, וכי חוסר היענות לבקשה תגרום לגזר דין מוות על הערוץ, דבר שיירשם בספר המחדלים הגדולים ביותר של שר האוצר של מדינת ישראל".

בראיון ל"גלובס" אמר לפני שבוע יו"ר ועדת טלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם, כי הפתרון הכי טוב מבחינת ערוץ 10 הוא שהחוב שלו יידחה בשנתיים-שלוש. שחם העריך כי "הצעה מסוג זה צריכה לקבל את ברכת ואישור משרד האוצר".

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מעודדים ממאמציה של מועצת הרשות השנייה - הגוף האחראי על פי חוק לקיום השידורים המסחריים- לגבש פתרון לכשל השוק שהתגלע בענף הטלוויזיה המסחרית סביב תשלומי עבר של דמי זיכיון, כשל שוק שמקשה על 3 הזכייניות, ובעיקר על רשת ועל ערוץ 10. אנחנו נקבל כל פתרון ראוי שיהיה מוסכם על הגורמים המקצועיים ויאפשר את מעבר השחקנים בשוק לרישיונות ואת המשך פעילותם".