אושר: ערוץ 10 ישדר בימי שישי מהדורת חדשות בת 20 דקות

זאת במקום מגזין מורחב - כך אושר היום ע"י הרשות השנייה ■ יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, מעריך כי לא יהיה ויתור על חובות ערוץ 10

מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, אישרה היום (ד') את בקשת ערוץ 10 לשדר מהדורת חדשות בת 20 דקות ביום שישי, במקום מגזין מורחב.

לדברי מצגר, "בקשת ערוץ 10 נובעת מהקיצוץ התקציבי המתבצע בערוץ, כאשר עדיין הערוץ ממשיך לשדר חדשות בכל ימות השבוע (כולל שישי ושבת) ובכך נותן מענה לציבור. במקביל לכך, הרשות ביקשה הבהרות מהזכיין לגבי השלכות נוספות שיהיו לקיצוץ התקציב על לוח השידורים של הערוץ ועל השידורים הניתנים לציבור הצופים".

חוב של עשרות מיליונים

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם, אומר בראיון ל"גלובס" כי אין מניעה מלאשר את בקשת הערוץ.

לדבריו, "באופן מעשי אין מניעה לבטל את ההחלטה להוריד את 'השבוע' מלוח המשדרים. משמעות הדבר היא המשך פגיעה בערוץ, שהתוצאה שלה היא לא רק 30 מפוטרים אלא סגירת הערוץ ופיטורי כלל העובדים. החוב למדינה בסך 60 מיליון הוא לא החוב היחידי. ערוץ 10 חייב עוד עשרות מיליונים לספקים, עובדים ויוצרים, וכיום אין מי שמבטיח לשלם את הכסף, כך שהערוץ חייב להתנהל בזהירות רבה תוך צמצום בהוצאות - גם אם המשמעות היא פיטורי עובדים".

- אתה חושב שהורדת התוכנית היא זאת שתפתור את הבעיה?

"לא. אני בהחלט חושש שההחלטה זו איננה אחרונה, ושייתכן שיהיו בקשות נוספות בעתיד".

מאז נודע על ההחלטה של דירקטוריון ערוץ 10, נשמעו טענות על כך שמדובר בהחלטה פוליטית להוריד את אחת התוכניות שסיפקה בשנים האחרונות מספר תחקירים כגון תחקיר שלדון אדלסון.

כמו כן, שלשום (ב') החלה לרוץ עצומה בין עיתונאי הערוץ, עליה חתמו עד כה עשרות עיתונאים, וביניהם גיא זהר, מיקי רוזנטל, נסלי ברדה ואבנר הופשטיין. בין היתר נטען בעצומה כי "יצירת תקדים שבו דירקטוריון הערוץ מתערב בשיקול העריכתי-עיתונאי ומחליט ליירט משבצת שידור אקטואלית, תוך פגיעה באתוס העיתונאי של החברה - צריכה לשמש נורת אזהרה לכולנו".

ללא שיקולים פוליטיים

- מה אתה אומר על ההערכה שההחלטה להוריד דווקא את "השבוע" נובעת ממניעים פוליטיים?

שחם: "על סמך העובדות הידועות לי היום, אני לא חושב שההחלטה הזאת נגועה בשיקולים פוליטיים, ואני לא רואה את הקשר בין ההחלטה לקיצוץ לבין הורדת התוכנית".

שחם מתייחס לקשר התלות שנוצר בין כניסת משקיע חדש לערוץ לבין מחיקת החובות של הערוץ למדינה על-ידי הדרג הפוליטי.

"אין שום סיבה בעולם שהמדינה תוותר על חובות שמגיעים לה", אומר שחם, שמוסיף כי "מה שקרה זה שנזרק רעיון חסר בסיס לאוויר (לבטל את חובות הערוץ בסך 45 מיליון שקל או להמירם בהוצאה על יצירה ישראלית מקורית - ר"ב). זה גרם נזק אדיר לערוץ 10, כי המשקיעים הפוטנציאליים הפכו את מחיקת החוב לתנאי ראשוני למשא-ומתן".

לדברי שחם, "לא יהיה שום ויתור על החובות של הערוץ למדינה. אני אמרתי את זה ליוסי ורשבסקי כבר מהיום הראשון. כל מיני פוליטיקאים הבטיחו להם כל מיני דברים. הדבר הכי טוב מבחינת ערוץ 10 זה שיימצא הפתרון לדחות את החוב בשנתיים-שלוש. החלטה מסוג זה צריכה לקבל את ברכת ואישור משרד האוצר".