בכיר בכלל ביטוח נפגש עם מספר 2 בהסתדרות

אחרי שהנהלת כלל ביטוח יצאה מגדרה כדי לשכנע את העובדים שהצטרפותם להסתדרות היא צעד שלילי, נראה כי בהנהלה מנסים למתן כעת את האווירה שנוצרה ■ בעקבות הפגישה, ההסתדרות דחתה את ההפגנה שתוכננה

אחרי שהנהלת כלל ביטוח יצאה מגדרה כדי לשכנע את העובדים שהצטרפותם להסתדרות היא צעד שלילי שעלול להזיק לכאורה לחברה ולענף הביטוח, נראה כי בהנהלה מנסים למתן כעת את האווירה שנוצרה.

המשנה למנכ"ל כלל, רמי דיין, יזם פגישה שהתקיימה היום (ד') בינו לבין אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הנחשב למספר 2 של עופר עיני.

לאחר פנייתו של דיין, כך נודע, שוחח ניסנקורן עם ועד הפעולה של עובדי כלל, וקיבל את ברכתם לקיום הפגישה עם דיין. על פי הערכות, בשני הצדדים מקווים כי תחילתה של ההידברות תייצר שקט מסוים, שישרת את המטרות שהציבו: בוועד סבורים כי מעתה יוכלו לצרף יותר עובדים מבלי שההנהלה מפריעה להם וגורמת לגל של ביטולים, ואילו בהנהלה סבורים כנראה שזו הדרך להרגיע את הביקורת על החברה ובכך גם להנמיך את המוטיבציה לחזק את מובילי ההתארגנות.

בתום הפגישה ביקש דיין לבחון את דרישתו של ניסנקורן, להביא לכך שהנהלת כלל "לא תפריע" להתארגנות של העובדים בשום דרך - זאת על רקע טענות מצד העובדים שלפיהן מנהלים בחברה לחצו על עובדים לבטל את חברותם בהסתדרות והביעו בצורה חד משמעית את התנגדותם למהלך.

העובדים, מצידם, נענו להמלצת ההסתדרות לדחות לפי שעה את ההפגנה שתוכננה להתקיים מחר מול מטה החברה. עם זאת, גורם בארגון הדגיש כי כל הגורמים הרלוונטיים בארגון ערוכים להפעלת צעדים ארגוניים כאלה ואחרים אם הנהלת כלל תחדש את הלחץ לכאורה על העובדים.