צפו במלחמת מחירי המזון בבית-שמש; צרכן: "קניתי עוד מקפיא"

לפני שבועיים פתחה רשת אושר עד סניף בבית-שמש - והכניסה את שופרסל ורשתות השיווק האחרות לסחרור מחירים שלא נודע כמותו ■ היכנס וצפו

לפני כשבועיים פתחה רשת אושר עד סניף בעיר בית-שמש - והכניסה את כל רשתות השיווק הוותיקות לכוננות שיא שמתבטאת בהורדת מחירים שלא נודעה כמותה, לשמחת התושבים כמובן.

תושבי המקום מתנפלים על המוצרים - כולל 49 אגורות לקילו אבטיח, 29 אגורות לקילו עגבניות, 29 אגורות לקילו מלפפונים, 10 שקלים לקורנפלקס - ופשוט מודים לאלוהי התחרות בשוק המזון.

אחד הקונים אומר לגלובס TV: "פצצה של מחירים. אני כבר שבוע ימים אוכל פילה מושט. קניתי מקפיא במיוחד רק בגלל המבצעים האלה. זה המקום הכי זול בארץ היום, מה שקורה פה בבית-שמש".

אם בעבר ראינו מספר מוצרים מועט הנמכר במחירי הפסד, הקרבות עכשיו הם על כל הקופה, וכולם נלחמים בכולם. שופרסל, שעד היום נגררה למלחמות, היא הפעם זאת שמובילה אותן.

אלי ברינר, סמנכ"ל תפעול ברשת אושר עד, אמר ל"גלובס": "שופרסל לקחו קורנפלקס והורידו אותו ל-9.99 שקלים. הם לקחו את העופות ועשו אותם 5.80 שקלים. לקחו את הירקות ועשו אותם חצי שקל. ברור לכולם שלחקלאי אין מצב שהוא מוציא את המוצרים האלה מהשדה אצלו, עוד לפני ההובלה והסולר והטיפול והעובדים בפחות מ-2.5-3 שקלים".

אז איך זה נראה על המדפים? מחירי הירקות נמכרים כאמור במחיר של 30 אגורות עד שקל בלבד לק"ג, כשרשתות השיווק מפסידות על כל ק"ג לא פחות מ-2 שקלים. ההפסדים גולשים לכל קטגוריה כמעט: שמן קנולה ב-6.5 שקלים, עוף טרי בפחות מ-5 שקלים לק"ג. וזוהי רק רשימה חלקית.

לדברי עדי צים, מבעלי רשת כמעט חינם, "כל מי שיפתח לידנו, אנחנו חד וחלק נילחם בו בכל העוצמה ולא נוותר. אנחנו משפחה אחת חמה, עם הלקוחות, עם העובדים, עם כולם".

וברינר מאושר עד עונה: "אנחנו מוכנים לכל מחיר. אנחנו מוכנים לכל תחרות. אנחנו היינו תמיד הכי זולים בכל מתחם שהיינו נמצאים. אנחנו גם היום נהיה הכי זולים לאורך זמן בכל מקום וגם בעיר בית-שמש. ואנחנו יודעים ששופרסל הגדולה לא תוכל להיות זולה לאורך זמן".

מה שקורה היום בבית-שמש הוא ללא ספק חלומם הרטוב של מובילי חרם הקוטג'. מה שלא עשתה ועדת קדמי, עושות האמוציות, וכולם מבינים שההפסד בקרב על בית-שמש עלול להכריע בעתיד את המערכה כולה.

יעקב לבי, ממובילי חרם קוטג', מסר: "ב-3 שנים האחרונות שאני גר בבית-שמש, לא הייתה תחרות אמיתית עלינו, הצרכנים. רשת אושר עד באה - וכללי המשחק כנראה השתנו. לא היו כאלה דברים ואנשים, את רואה בקופות. את רואה אנשים שמגיעים, ממלאים עגלות כאילו היום ערב פסח".