רשת מחסני כמעט חינם: להכריז על ויסוצקי מונופול

רשת השיווק מכריזה מלחמה על יצרנית התה המובילה: "ויסוצקי היא מונופול בשוק התה החם, והיא עבדה על הממונה בפעם הראשונה שהוא בדק את השוק"

רשת מחסני כמעט חינם דורשת להכריז על ויסוצקי מונופול בתחום התה החם, ויוצאת בהאשמות חמורות נגד החברה.

במכתב ששלחה הרשת לממונה על ההגבלים העסקיים, ואשר הגיע לידי "גלובס", טוענת הרשת כי ויסוצקי מפלה אותה לרעה על רקע סירובה לרכוש מוצרים שהחברה מפיצה, נוסף על מוצרי התה. עוד טוענת הרשת כי ויסוצקי עושה שימוש לרעה בכוחה המונופוליסטי בשוק, וכי היא נוקטת "התנהגות עסקית דורסנית".

הרשת צירפה לפנייה את נתוני נילסן, ולפיהם ויסוצקי מחזיקה בנתח שוק כספי של 80% בשוק התה. בחלק מהקטגוריות בשוק, הנתח של ויסוצקי גבוה אף יותר. כך למשל, בתחום חליטות הצמחים ויסוצקי אחראית ל-83% מהמכר, בתה הירוק ל-92% מהמכר, בתה פרימיום ל-88% מהמכר, ובתה בתפזורת ובתה בריאות ל-99% מהמכר.

"אין שאלה"

חרף השליטה המוחלטת של ויסוצקי במכר בתה החם, עד היום היא לא הוכרזה מונופול, ולכן גם לא חלו עליה כל מגבלות רגולטוריות החלות על מונופול.

רשת מחסני כמעט חינם טוענת כעת, כי ויסוצקי עושה שימוש בכוחה בשוק התה על מנת לקדם מכירות של מוצרים אחרים.

לטענת מחסני כמעט חינם, "ויסוצקי היא מונופול, והיא עבדה על הממונה בפעם הראשונה שהוא בדק את השוק. ויסוצקי שולטת בשוק התה החם, ולכן אין בכלל שאלה אם היא מונופול".

"בגלל שהפסקנו לקנות מהם מוצרים שהם מפיצים, הם החליטו לבטל את כל המבצעים שניתנו לנו על התה החם, צעד שעלול לחייב אותנו להעלות מחירים לצרכן. אנחנו קוראים לממונה להכריז עליהם מונופול ולהשית עליהם קנס, ובמקביל אנחנו בוחנים הגשת תביעה ייצוגית בשל פערי המחירים של המוצרים בין ישראל לחו"ל", אמר עדי צים, מבעלי השליטה ברשת מחסני כמעט חינם.

מחברת ויסוצקי נמסר בתגובה כי "ויסוצקי הנה חברה שומרת חוק, ובכלל זאת מקפידה על קיום הוראות חוק ההגבלים העסקיים. פעולותיו של עדי צים נועדו להפעיל לחץ לא לגיטימי על ויסוצקי, וזאת בניסיון לכפות על הפרות בוטות, חוזרות ונשנות, של הסכמי הסחר בין הצדדים. במסגרת הדיאלוג בין הצדדים בדבר הפרת הסכמי הסחר על-ידי צים, איים צים על ויסוצקי כי באם לא ייענו דרישותיו המסחריות, הוא יפנה לרשות ההגבלים העסקיים. איום זה מעיד ברורות על הכוונה האמיתית העומדת מאחורי פנייתו".

אריזת תה ויסוצקי / צילום: תמר מצפי
 אריזת תה ויסוצקי / צילום: תמר מצפי