מכר לאייס חנות ב-35 מיליון שקל - וקנה אותה מחדש ב-5 מיליון שקל

חודש לאחר שביהמ"ש הוציא צו פירוק לאייס אוטו דיפו, מבקשים הנאמנים לאשר את מכירת הפעילות והמלאי של היפר רוזנפלד למייסד שמואל רוזנפלד

קריסתה של רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו, שנקלעה לחובות של יותר מ-450 מיליון שקל שבהם לא יכולה הייתה לעמוד, פגעה באופן משמעותי במחזיקי האג"ח של הרשת, בספקיה, בעובדיה ובגורמים נוספים שהיו קשורים לפעילותה.

נראה כי מי שאינו צפוי להזיל דמעה על כך הוא שמואל רוזנפלד, שעשוי לרכוש את חנות "היפר רוזנפלד" שייסדה משפחתו בפתח-תקווה, בהשקעה של פחות מ-5 מיליון שקל. זאת, 4 שנים לאחר שהשלים אקזיט מרשים עם מכירת החנות לאייס תמורת כ-35 מיליון שקל.

חודש לאחר שבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוציא צו פירוק לאייס (שפעילותה העיקרית נמכרה לאלקטרה מוצרי צריכה תמורת 129 מיליון שקל), עדכנה היום (ד') החברה כי הנאמנים שמונו לה, עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית, פנו לבית המשפט בבקשה לאשר את מכירת הפעילות והמלאי של סניף רוזנפלד לשמואל רוזנפלד.

"ההצעה הטובה ביותר"

תמורת הסניף, הממוקם ברחוב הרב פינטו בפתח-תקווה, מציע רוזנפלד 700 אלף שקל, נוסף על 4 מיליון שקל תמורת המלאי.

בבקשה מציינים הנאמנים כי משא-ומתן אינטנסיבי נוהל עם מספר רוכשים פוטנציאליים, וכי הצעתו של רוזנפלד הייתה "הטובה ביותר מבין החלופות האחרות, וזאת לאחר ששיפר את הצעתו המקורית בצורה ניכרת".

עוד ציינו הנאמנים כי "העברת השליטה והניהול נדרשת לצורך המשכיות הפעילות העסקית של הסניף. זאת, בעיקר בכל הקשור להחלטות ארוכות טווח שיש לקבלן כבר עתה, עניין שאין באפשרות הנאמנים לתת לו מענה".

לפי הבקשה, רוזנפלד מתכנן להעסיק 75%-85% מעובדי החנות. תוקף ההצעה הוא עד סוף החודש, והיא תלויה בתשלום של 120 אלף שקל לשופרסל, המשכירה להיפר רוזנפלד את שטח החנות.

את הבסיס לייסוד הפעילות של היפר רוזנפלד הקימו הזוג רחל ויצחק רוזנפלד ב-1957, ובהמשך היא עברה לדור השני של המשפחה. פעילותה של רוזנפלד משיקה לזו של אייס, והיא מציעה מגוון רחב של מוצרים לעיצוב, בנייה ושיפור הבית. במקום נמכרים כלי עבודה, מוצרי טקסטיל, מוצרי חשמל, ריהוט ועוד.

פעילות זו מתנהלת מהסניף בפתח-תקווה, ששטחו 4,350 מ"ר. לאחר שנרכשה על-ידי אייס, מוצריה של רוזנפלד נמכרו גם בכמה מסניפי אייס ברחבי הארץ.

באפריל 2008 השלימה אייס את רכישת היפר רוזנפלד. אז ציינו בחברה כי המהלך יסייע להגדלת נתח השוק ולהשתלבות במערכי שיווק ומכירות לשוק המוסדי והעסקי.

כחלק מתנאי הסכם הרכישה, התחייב רוזנפלד להמשיך לנהל את הפעילות הנרכשת למשך 3 שנים. עלות שכרו באייס ב-2009-2010 הגיעה ל-1.8 מיליון שקל. באוגוסט 2010 הודיע רוזנפלד על רצונו לסיים את התפקיד, ואכן חודשיים לאחר מכן עזב את הרשת.