פנייה לוינשטיין: פתח חקירה פלילית נגד אלשיך בחשד לזיוף

אורי יעקב, יו"ר תנועת "למען האמת", במכתב ליועמ"ש: "יש לעקור מן השורש את התופעה שלפיה שופטים עושים שימוש פסול בכוחם השיפוטי"

‏‎‎פרשת "הפרוטוקול המשופץ" של השופטת ורדה אלשיך עולה מדרגה: בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, התקבלה דרישה שהיועץ יורה לפתוח בחקירה פלילית נגד אלשיך, בחשד לביצוע עבירות של זיוף, בידוי ראיות ומירמה והפרת אמונים.

‏מי שפנה לוינשטיין הוא אורי יעקב, היו"ר הזמני של תנועת "למען האמת", המנהל מאבק להדחתו של שופט נוסף, השופט אריאל בן-ארי מבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן. עניינו של בן-ארי מצוי בבחינה אצל נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.

‏יעקב כותב בפנייתו לוינשטיין כי "נציב תלונות הציבור על שופטים קבע למעשה כי השופטת אלשיך זייפה פרוטוקול במסגרת הליך שהתקיים בפניה, וזאת ממניעים אישיים פסולים. מדובר לא רק בעבירה של זיוף שמטרתו לשבש הליכים. שופט הוא בעל תפקדי מורם מעם, הנדרש להתנהגות המהווה דוגמה ומופת לציבור".

‏לדברי יעקב, "מממצאים שיש בידינו עולה כי התנהגות פסולה של שופטים אינה חריגה במערכת המשפט, וחמור מכך - ראשי מערכת המשפט ושר המשפטים נוהגים כלפי תופעה מסוכנת ופסולה זו בסלחנות ובעצימת עיניים, במקום למלא את חובתם כלפי הציבור. כמי שעומד בראש מערכת האכיפה והתביעה בישראל - מחובתך על-פי חוק להורות לאלתר למשטרת ישראל לחקור את השופטת אלשיך נוכח מסקנות הנציב".

בשבוע שעבר פירסם נציב תלונות הציבור, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, את החלטתו בעקבות 4 תלונות שהוגשו נגד אלשיך, בעקבות גילוי כפל הפרוטוקולים מדיון שנערך באולמה בספטמבר 2011.

גולדברג מצא כי אלשיך ערכה כמה שינויים מהותיים בפרוטוקול, במטרה להחמיר את התלונה שהגישה נגד עו"ד רפאל ארגז, שהשתתף בדיון, לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

בכירי לשכת עורכי הדין קראו להדיח את השופטת אלשיך מכהונתה, ונשיא העליון אשר גרוניס הודיע כי זימן אותה לשיחת בירור עם שובה מחופשתה בארה"ב.

‏יעקב חותם את פנייתו ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה "לפעול ללא כל שיהוי נוסף, על מנת לעקור מן השורש את התופעה שלפיה שופטים עושים שימוש פסול בכוחם השיפוטי. יש להצר על כך שאין זה המקרה הראשון. על שולחנם של מנהל בתי המשפט, נשיא בית המשפט העליון ושר המשפטים מונחים ממצאים חמורים באשר להתנהגות ומעשים של שופטים רבים נוספים, שהועברו להם במשך השנים על-ידי כמה נציבים, ואף על-פי כן לא ננקטו נגד השופטים צעדים משמעותיים, דבר שנתן הכשר להתנהגות בלתי ראויה של שופטים".

‏ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי הפנייה התקבלה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, והיא תטופל כמקובל.