מרקל: "גרמניה מוגבלת; אם האירו יפול - אירופה תיפול"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מכינה את הקרקע לקראת פגישת מנהיגי פורום ה-G20 ביום ראשון: "אנו משוכנעים שאירופה היא העתיד שלנו" ■ "כלכלת העולם העגומה - לא רק בגלל אירופה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מנסה להכין היום (ה') את הקרקע לקראת כינוס מנהיגי פורום מדינות ה-G20, שצפויים להיפגש במקסיקו ב-17 ביוני - לאחר הבחירות ביוון - בכדי לדון במצב הכלכלי העולמי בכלל, ובמשבר החובות הריבוניים באירופה בפרט.

מרקל ציינה כי גרמניה הינה "הכלכלה היציבה והעוגן של אירופה", וכי ממשלתה תעשה כל שהיא יכולה כדי להוביל לפתרונות ורפורמות נוספים לריסון המשבר ביבשת. "גרמניה תשתמש בכוח שלה, כולל בשירותיה של אירופה ובשירותיהן של מדינות העולם כולן", ציינה.

"למה אנו עושים זאת?", שאלה הקנצלרית, ומיהרה לענות: "כי אנו משוכנעים שאירופה היא העתיד שלנו, הגורל שלנו. אם האירו יפול, אירופה תיפול. אולם, אנו גם מודעים לכך שכוחנו מוגבל".

מרקל צפויה להשתתף בכינוס פורום ה-G20, ולאחר מכן גם להשתתף בפורום מנהיגי האיחוד האירופי, אשר יתקיים ב-27-28 בבריסל - בו ידונו מנהיגי היבשת במשבר, וינסו להוביל להקמתו של איחוד פיסקאלי הדוק באירופה. "עלינו להימנע מהפיתוי ליצור צמיחה מעוד חובות", ציינה מרקל.

לקראת סיכום, הבהירה הקנצלרית: "כלכלת העולם העגומה לא טמונה רק בבעיות באירופה", והתייחסה גם לבעיות בארה"ב ובסין. "אין פתרון קל למשבר. צריך לעבוד. אנו לשירות אירופה בנושא הזה".