סיטי: הרבעון הבא יהיה צרה צרורה, הזהב יזנק בכ-50%

טום פיצפטריק, האנליסט הטכני של בנק ההשקעות סיטיקרופ טוען בראיון ל"קינג וורלד ניוז" כי "בסך הכל, הנתונים מצביעים על כך שהמצב באירופה הולך להיות יותר רע, לפני שהוא יהיה טוב" ■ פיצפטריק טוען כי הדול יתחזק והאירו יצנח לרמה של 1.1 דולרים

לטום פיצפטריק, האנליסט הטכני של בנק ההשקעות סיטיקרופ, יש חדשות רעות לכל ציבור המשקיעים. במהלך ראיון עם האתר הכלכלי הפופלרי "קינג וורלד ניוז" בו הוא שטח את טענותיו לגבי משבר החוב האירופי ומצב שוקי המניות והמט"ח, פיצפטריק אמר כי הכלכלה הגלובלית אינה צועדת בכיוון הנכון וכי המשקיעים בסופו של דבר יברחו לזהב שיזנק לרמת שיא של 2,400 דולר לאונקיה.

בהתייחסו למשבר החוב האירופי ולספרד, שזכתה לא מכבר לתוכנית חילוץ בהיקף של כ-100 מיליארד אירו, אמר פיצפטריק כי תוכנית זו אינה פתרון ולא תספיק לפתור את בעיותיה של ספרד. האינדקטורים הכלכליים והטכנים המצב לא הולך להיות יותר טוב בקרוב. "בסך הכל, הנתונים מצביעים על כך שהמצב באירופה הולך להיות יותר רע, לפני שהוא יהיה טוב".

האנליסט הוותיק אמר גם כי מעבר למשבר החוב האירופי, הוא צופה כי הבעיות של הכלכלה הגלובלית יימשכו גם בקרוב.

"כשאנו בוחנים את הספקטרום הרחב של האינדיקטורים הכלכליים, הגרפים של שוקי המניות ואלו של שוק המט"ח, הם כולם מצביעים על כך שהרבעון הקרוב הולך להיות צרה צרורה, וזה אומר כי כולנו צריכים להתכונן לרמות נמוכות יותר של תשואות, ירידות בשוק המניות והתחזקות משמעותית יותר של הדולר", דברי פיצפטריק.

בהמשך דבריו, אמר פיצפטריק כי במקרה שבשבוע הקרוב, בו יתקיימו שני אירועים מרכזיים (הבחירות ביוון ופסגת ה-G20) מנהיגי אירופה לא יפעלו בנחרצות ויינקטו פעולות מהותיות לשיקום הכלכלה של גוש האירו, העניין רק יגביר את הפחד בקרב המשקיעים אך בייחוד בקרב הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב שיהיו נחושים יותר להזרים כסף לשווקים.

באשר לתחזיות קונקרטיות יותר, פיצפטריק צופה כי הזהב עלול לזנק לרמה של 2,400 דולר לאונקיה, קרי זינוק של כ-50% ושיא של כל הזמנים. לגבי האירו, האנליסט של סיטי צופה כי הוא ימשיך כלפי מטה לרמה של כ-1.1 דולרים לאירו - ירידה של כ-13%.