סיכוי ל-QE3? מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד ב-0.3%

מדד המחירים לצרכן במאי רשם את הירידה החדה ביותר שלו מזה 3 שנים וחצי ■ הירידה נובעת בעיקר מירידה חדה שנרשמה במחיר הדלקים ■ מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לא מבשר טובות

היום התפרסמו בארצות הברית נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-9.6 כמו גם מדד המחירים לצרכן של חודש מאי. מדד המחירים לצרכן בארצות הברית רשם ירידה חדה ומפתיעה, מה שעלול לתת לפדרל ריזרב מרווח להשקת תוכנית תמרצים נוספת לשווקים.

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי רשם ירידה של 0.3% כשהצפי היה לירידה של 0.2% לעומת חודש אפריל שנותר ללא שינוי. מדובר על הירידה החדה ביותר מזה 3 שנים וחצי כשהסיבה העיקרית לכך הינה ירידה של 6.8% במחיר הדלקים, שהינה הירידה החדה ביותר מאז דצמבר 2008. ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד המחירים עלייה של 1.7%, לעומת 2.3% בחודש אפריל.

מדד המחירים הליבתי לחודש מאי עלה ב-0.2% כשהצפי היה לעלייה של 0.1%, לעומת עלייה של 0.2% שנרשמה במדד בחודש אפריל. המדד הליבתי לא כולל בחישוב שלו את המחירים של מוצרי המזון והאנרגיה שנחשבים לתנודתיים במיוחד. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד הליבתי בשיעור של 2.3% ונותר ללא שינוי ביחס לאפריל.

בנוסף על מדד המחירים לצרכן, התפרסמו כמדי יום חמישי, את התביעות החדשות לדמי אבטלה בארצות הברית והם לא מבשרים טובות. מספר התביעות החדשות שנרשמו בשבוע שהסתיים ב-9.6 עמד על 386 אלף תביעות כשהצפי היה 375 אלף תביעות לעומת 380 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו.

באותה השעה התפרסם גם הגירעון (מאזן) התקציבי של האוצר לחודש מאי שעלה לגירעון שלילי של-137 מיליאר דולר כשהצפי היה לגירעון שלילי של 132 מיליארד דולר, לעומת גירעון של 124 מיליארד דולר באפריל.