ראש היורוגרופ מזהיר את היוונים מפני השמאל הרדיקלי

בראיון לעיתון אוסטרי מזהיר יאנקר את היוונים מ"ההשלכות הלא צפויות" שנובעות מבחירה במפלגות השמאל ■ יאנקר טוען שמי שייפגע מהמהלך יהיו היוונים עצמם ■ הוא מדגיש שפתיחת ההסכמים בין יוון למוסדות הבינלאומיים אינה באה בחשבון

התערבות בוטה בענייניה הפנימיים של מדינה או הבעת דעה לגיטימית? יושב ראש היורוגרופ, פורום שרי האוצר של האיחוד האירופי, ג'אן-קלוד יאנקר מזהיר את היוונים, שהולכים מחר לקלפי, מההשלכות שינבעו מבחירה במפלגות השמאל שמתנגדות לתוכניות הצנע במדינה.

במהלך ראיון שהעניק היום יאנקר הוא הזהיר את היוונים מפני ההשלכות "הלא צפויות" שייגרמו למדינה כתוצאה מבחירה במפלגות השמאל הרדיקלי. יאנקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, מכוון את דבריו בעיקר לעבר מפלגת השמאל "סירציה", שמתנגדת לתוכניות הצנע במדינה ותומכת בפרישת יוון מגוש האירו, שעל פי הסקרים האחרונים נמצאת במרוץ צמוד ביותר עם מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" השמרנית על ראש הממשלה ביוון.

"אם השמאל הרדיקלי במדינה ינצח - וזאת אפשרות סבירה לחלוטין - אי אפשר יהיה לצפות את ההשלכות שיהיו לכך על גוש האירו", אמר יאנקר בראיון לעיתון האוסטרי "קורייר" שהתפרסם הבוקר. "אנחנו נפתח בדיאלוג עם כל ממשלה שתקום. ואני יכול רק להזהיר מהשלכות פרישה מגוש האירו - זה יפגע מאוד באחדות הקיימת בגוש".

בנוסף על כך, הזהיר יאנקר מההשלכות של פרישה יוונית אפשרית על גוש האירו שעלולה לפגוע בצורה קשה באיחוד. "צריך להימנע מזה, כי זה שולח מסר לא טוב לשווקים ועל היוונים להיות מודעים לכך", אמר יאנקר בהמשך הראיון.

יאנקר הבהיר בצורה שלא משתמעת לשני פנים כי נושא פתיחת ההסכמים בין יוון לבין המוסדות הבינלאומיים, כפי שדורשת מפלגת "סירציה", לא בא בחשבון. יאנקר הודה במהלך הראיון שהוא "יבלה" את יום ראשון אחר הצהריים בשיחות טלפון עם נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי והנציב לענייני כלכלה באיחוד האירופי אולי ריין.