איתות טכני: אילו מניות במדד ה-S&P500 יצנחו ב-46%?

אביגייל דוליטל, אנליסטית ב-Peak Theories Research: מניות סקטור השירותים במדד צפויות לפגוש רף עליון, ועלולות לצנוח בשיעור ניכר

מניות סקטור השירותים במדד ה-S&P500 עלולות לצנוח בעד כ-46% - כך עולה מניתוח טכני שביצעה אביגייל דוליטל, אנליסטית ב-Peak Theories Research. זאת, לאחר שמניות הסקטור עלו מאז תחילת חודש אפריל בכ-5%, בעוד המדד כולו דווקא איבד 6% מערכו.

"נראה כי המסחר הבטוח והקל ב-2012 הולך להיהפך לפחות בטוח וקל, וזה אומר שני דברים", מסבירה דוליטל. "ראשית, אין לאן לברוח; ושנית, יש ממה לברוח". לדבריה, מניות מגזר השירותים מציגות את ממוצע מכפיל הרווח השלישי בגובהו (אחרי מניות הפיננסים והאנרגיה, ולפני מניות התקשורת וההיי-טק) במדד ה-S&P500 - סביב 15.3 נקודות.

דוליטל בוחנת מבחינה טכנית את SPDR Utilities, תעודת הסל (ETF) על מגזר השירותים ב-S&P500, ומציינת בריאיון ל-CNBC כי בהתאם לערכיה של התעודה ב-3 השנים האחרונות - ניכר כי זו קרובה להגיע לרף התנגדות עליון.

"הסקטור הציג עד כה ביצועים יפים על רקע הטלטלות בשווקים. אולם נראה כי כעת חוסר הוודאות והמשבר באירופה הולכים להשפיע גם על מניות הסקטור", ציינה.