"לא משנות הבחירות - יוון תפעיל מדיניות צנע בסיומה"

רו"ח איל הורוביץ, יו"ר איזור אירופה של פירמת רו"ח בייקר טילי, מעריך לקראת הבחירות היום ביוון: "זהו למעשה גם רצון העם היווני וגם רצונה של אירופה"

"המשחק כבר מוכרע מראש. לא משנה איזה פרלמנט יוקם, בכל מקרה יוון תפעיל את אותה מדיניות כלכלית לאחר הבחירות", כך מעריך היום (א') רו"ח איל הורוביץ, יו"ר איזור אירופה של פירמת רו"ח הבינ"ל בייקר טילי. "ליוון אין מנוס והיא תהיה חייבת להפעיל תכנית צנע שתציל את המדינה מפשיטת רגל".

"בכדי לבצע את תוכנית הצנע בצורה המיטבית היא תצטרך להישאר בגוש האירו ובהתאם להישאר גם עם האירו כמטבע", המשיך הורוביץ. "זהו למעשה גם רצון העם היווני ולכן כל תוצאה בבחירות היום תוביל למציאות שכזו".

לטענת הורוביץ, "זהו גם רצונו של האיחוד האירופי. עזיבה יוונית של הגוש האירופי לא תסייע לאיש ורק תחריף את מצבו של האיחוד ותערער את עצם קיומו. לכן ליוונים גם לא תהיה בעיה גדולה מדי לקבל מהאיחוד חבילת סיוע נוספת שחשוב לו לשמור את יוון בתוך הגוש".

"מאידך, אני לא פוסל ממצב שבעוד חמש שנים מהיום התמונה תשתנה ואכן יוון תמצא עצמה מחוץ לאיחוד, אך אז זה יקרה בשל דחיקת המדינות החזקות בגוש את המדינות החלשות החוצה ויוון תהיה בתוכן", סיכם.