חשד: יואב ברוק ואיסתא סיפסרו בכרטיסים לאולימפיאדה

"סאנדיי טיימס": ברוק ואיסתא ספורט, זכייני הכרטיסים של לונדון 2012, הסכימו למכור בספסרות 525 כרטיסים לתחרויות היוקרתיות של המשחקים האולימפיים

שערוריית ספסרות גדולה במכירת כרטיסים למשחקים האולימפיים בלונדון, הכוללת גם את סוכנות הנסיעות הישראלית איסתא ספורט. במסגרת תחקיר של העיתון "סאנדיי טיימס" הלונדוני שמתפרסם היום (א'), עולה כי עשרות סוכנויות נסיעות ברחבי העולם, שקיבלו זיכיון מהוועד האולימפי למכירת כרטיסים למשחקי לונדון 2012, הסכימו לספסר את הכרטיסים הלאה אל מחוץ למדינות שלהם, במחירים שהגיעו לפי 10 מהמחיר הנקוב.

במסגרת התחקיר תיעדו בווידיאו עיתונאי ה"סאנדיי טיימס" משא-ומתן מצולם עם מספר חברות נסיעות המשווקות כרטיסים למשחקי לונדון 2012. העיתונאים הציגו את עצמם בחלק מהמקרים כנציגי חברות במזרח התיכון שמעוניינות לרכוש כרטיסים למשחקים.

בסך-הכול 27 סוכני נסיעות וגורמים רשמיים שעובדים עם הוועד האולימפי, המייצגים 54 מדינות, תועדו על-ידי העיתון הבריטי כשהם מוכנים לספסר כרטיסים. גם חברת איסתא ספורט הישראלית, שמחזיקה בזיכיון למכירת חבילות למשחקים האולימפיים בישראל ובקפריסין, היתה בין החברות שלכאורה נפלו במלכודת של ה"טיימס".

לפי העיתון, במהלך פגישה החודש בלונדון, יואב ברוק, המנכ"ל והבעלים המשותף של איסתא ספורט, הסכים למכור לתחקירנים 525 כרטיסים לכמה מהתחרויות היוקרתיות ביותר, כולל 22 כרטיסים בקטגוריה AA היוקרתית לגמר ריצת ה-100 מטר (בעבור 82 אלף אירו).

בכתבה מצולם יואב ברוק במצלמה נסתרת, מנהל לכאורה משא-ומתן עם תחקירנית של ה"טיימס" על כרטיסים שהוא יכול להשיג למכירה, ואומר כי "אני יכול להשיג כרטיסים לאתלטיקה, לגמר האגרוף, כרטיסים בקטגורייה AA". שחיין העבר הוסיף: "למעשה אני יכול להשיג הכול".

יואב ברוק במצלמה הנסתרת של
 יואב ברוק במצלמה הנסתרת של

יואב ברוק במצלמה הנסתרת של "הסאנדיי טיימס"

בין היתר מצולם בכתבה משא-ומתן עם סוכנות הנסיעות שקיבלה את הזיכיון בסרביה, כשהיא מוכנה למכור 1,500 כרטיסים לגורם ערבי עבור 80,000 ליש"ט; גם סוכנות נסיעות ליטאית מצולמת כשהיא מוכנה לספסר בכרטיסים לגורם במזרח התיכון; גם נשיא הוועד האולימפי היווני מצולם על-ידי כתבי ה"טיימס" כשהוא מתוודה על מכירת כרטיסים מחוץ לגבולות יוון.

הוועדה המארגנת של המשחקים לא מאשרת לסוכנויות הנסיעות ולגורמים רשמיים למכור כרטיסים לשום גורם, שמתכוון לסחור בהם הלאה, על מנת למנוע מצב של ספסרות.

בוועד האולימפי הבינלאומי כבר הודיעו כי בעקבות הפרסום ב"טיימס" תיפתח חקירה בעניין. "הוועד האולימפי הבינלאומי יבדוק במהירות את ההאשמות לפיהן אנשי ועד אולימפי במדינות השונות ובנוסף חברות רשמיות שקיבלו זיכיון למכירת כרטיסים עברו על החוק, בכל הקשור למכירת כרטיסים לתחרויות האולימפיות".

מאיסתא ספורט נמסר בתגובה: "מדובר בתחקיר עיתונאי פזיז ולא מהימן על חברת איסתא ספורט במסגרת רישיונה לשווק כרטיסים לאולימפיאדה בקפריסין. החברה עובדת בהתאם לתנאי וחוקי הוועדה המארגנת, אוכפת אותם בקנאות ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד. החברה מעולם לא הציעה שירות שאינו עומד במסגרת תנאי וחוקי הוועד האולימפי הבינלאומי, וכל פעולותיה המסחריות מגובות באופן מלא על-ידי הוועדה המארגנת של האולימפיאדה".