האחים המוסלמים טוענים: ניצחנו בבחירות במצרים

תנועת האחים המוסלמים הודיעה במהלך הלילה שמועמדים מוחמד מורסי הוא הזוכה הגדול בבחירות לאחר ספירת הקולות מ-98% מהקלפיות

מצרים במתח לקראת תוצאת הבחירות לנשיאות במדינה אך בתנועת האחים המוסלמים לא חיכו והצהירו באופן רשמי כי המועמד שלהם מוחמד מורסי הוא המנצח עם 52.5% מהקולות לאחר שרובם כבר נספרו.

אחמד שפיק, הבכיר הצבאי לשעבר ומי שהיה ראש הממשלה של מצרים, השיג לפי הודעת האחים המוסלמים 47.5% מהקולות. על פי הודעת בכירי הארגון במסיבת עיתונאים שנערכה במצרים, ההכרזה שלהם מתבססת על תוצאות שנספרו מ-98% מהקלפיות ברחבי מצרים.

לאחר הודעתם, הבטיח מועמד האחים המוסלמים מוחמד מורסי כי לא יחפש נקמה. "לא אסגור חשבונות עם איש", אמר מורסי. "תודה לאל שהנחה את העם המצרי לדרך החירות והדמוקרטיה ואיחד אותו למען עתיד טוב יותר".

במטהו של שפיק לא קיבלו את ההכרזה בעין יפה. "אנו מסרבים להצהיר על מספרים לא נכונים", אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס". עם זאת אחד מהפעילים ציין כי "אני לא חושב שנצליח בזה", ואחר מהם אף פרץ בבכי.

תיקון בחוקה הזמנית של מצרים

הקליפות במדינה היו פתוחות עד השעה 23:00 שעון ישראל, זאת לאחר דחייה בעקבות גל החום הכבד ששטף את מצרים. משקיפי ועדת הבחירות לנשיאות הבחינו כבר ביום בשני בהפרת חוקים במספר קלפיות ועצרו תומכים של שני הצדדים שקיימו תעמולה בניגוד לחוק.

המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים הודיעה על תיקון לחוקה הזמנית. על פי התיקון, המועצה הצבאית תמלא סמכויות שהוענקו לבית התחתון של הפרלמנט זאת עד שיתקיימו בחירות חדשות. בנוסף, הוחלט כי המועצה תורשה להטיל וטו על סעיפים במסמך.