מנהלי השקעות מצפים ל-QE3 והגדילו הפוזיציות על הסחורות

ב"בלומברג" מציינים כי מחירי החוזים העתידיים על הסחורות טיפסו בכ-80% בתקופה שבין דצמבר 2008 ליוני 2011, בדיוק התקופה שבה ה'פד' הזרים לשווקים כ-2.3 טריליון דולר, באמצעות תוכניות להקלה כמותית (QE1 ו QE2)

בעוד הספקולציות לגבי האפשרות שהבנקים המרכזיים יכריזו על תמריצים מוניטארים חדשים, מנהלי קרנות גידור רבים העלו את ה"הימורים" השוריים שלהם על הסחורות והזהב.

עדות לכך, ניתן למצוא בעובדה שמנהלי השקעות וקרנות גידור הגדילו את פוזיציות הלונג שלהם על 18 חוזים עתידיים ואופציות הקשורים לסחורות ב-9.1% לרמה של יותר מ-587 אלף חוזים, בשבוע שהסתיים ב-12 ליוני. בנוסף, מחיר הזהב טיפס לשיא של כ-6 שבועות.

בנוסף, מאז התגברו הספקולציות לגבי האפשרות שהפדרל ריזרב יוציא לפועל תוכנית תמריצים חדשה שתזניק את שוקי המניות, השווקים הפיננסים הוסיפו לערכם יותר מ-1.5 טריליון דולר.

ניתן לומר כי קיימת קורלציה גבוהה בין התוכניות שה'פד' מוציא לפועל לבין העלייה בשווקים הפיננסים, ובפרט מחירי הסחורות. כך למשל, ב"בלומברג" מציינים כי מחירי החוזים העתידיים על הסחורות טיפסו בכ-80% בתקופה שבין דצמבר 2008 ליוני 2011, בדיוק התקופה שבה ה'פד' הזרים לשווקים כ-2.3 טריליון דולר, באמצעות תוכניות להקלה כמותית (QE1 ו QE2) והשארת סביבת הריבית על רמה אפסית.

"השווקים מאותתים כי הם מצפים להקלה כמותית כלשהי", אומר פיטר סורנטינו, מנהל השקעות בחברת Huntington Asset Advisors, המנהלת נכסים בהיקף של 14.7 מיליארד דולר. "כאשר הבנקים המרכזיים אכן יענו לרצון השווקים, הסקטור הראשון שיושפע מכך יהיה סקטור הסחורות, ולכן כדאי להגדיל את החשיפה אליו".