מסתמן: זליג רבינוביץ' ייצא לאולימפיאדה מטעם רשות השידור

גורמים ברשות טוענים כי נסיעתו המסתמנת לאולמפיאדה של עוזרו הבכיר של המנכ"ל אינה נחוצה בלשון המעטה ואף מבזבזת כספים בתקופה של הידוק חגורה

בעוד שרשות השידור מהדקת את החגורה, ועובדיה פורצים בעיצומים הכוללים ביטול מבזקי חדשות ויומנים, גוברות ההערכות כי זליג רבינוביץ', עוזרו של מנכ"ל רשות השידור, מתוכנן להצטרף למשלחת של הרשות לאולימפיאדה בלונדון ביולי הקרוב.

"אין שום סיבה שאדם נוסף מעבר לאנשי המקצוע ייצא לאולימפיאדה - זאת שחיתות", אמר היום (ב') גורם בכיר מתוך הרשות המעורה בנושא.

סיקור האולימפיאדה נחשב למסובך מאוד לרשתות הטלוויזיה, בין היתר בשל כמות האירועים הרבה שמתקיימת במקביל. המשלחת הישראלית מטעם רשות השידור צפויה לכלול כ-35 אנשי מקצוע, ובהם שדרנים, טכנאים, כתבים.

יש לציין כי המשלחת הישראלית נחשבת לאחת המשלחות הקטנות מבחינת מספר אנשים. לשם השוואה, ישנן רשתות תקשורת, כגון NBC ו-BBC, ששלחו בעבר וצפויות לשלוח גם השנה משלחות המונות מאות אנשים.

גורמים בכירים ברשות המעורים בהפקות גדולות מסוג זה טוענים כי בעוד שהמשלחת הישראלית סובלת מחוסר של 6-8 אנשי מקצוע, תוכנית העבודה היא כזאת ש-35 העובדים שיוצאים לתחרויות הבינלאומיות יכולים לתפעל את השידורים לישראל בצורה ראויה, וכי אין צורך ביציאתם של אנשים נוספים.

יחד עם זאת, הגורמים הוסיפו כי "מקובל שמנכ"לי רשתות התקשורת מכל רחבי העולם מגיעים לאולימפיאדה. מדובר במנכ"לים של חברות שמשקיעות הרבה מאוד כסף בסיקור האירוע הזה. המנכ"לים נהנים מכינוסים וממפגשים משותפים עם מנכ"לים של רשתות אחרות מכל רחבי העולם במתחם האולימפיאדה. בעבר השתתפו באירועים מסוג זה מנכ"לים קודמים, כגון מוטי קירשנבאום, אורי פורת ומרדכי שקלאר".

עוד אמרו הגורמים כי "אין שום פסול מבחינה ציבורית בכך שמנכ"ל רשות השידור יטוס על חשבון רשות השידור לאולימפיאדה, אבל כל אדם נוסף מעבר לכך - זה פשוט חסר היגיון ניהולי וכלכלי, ובמיוחד לאור מצבה הכלכלי של הרשות. אין שום צורך בעוד אנשים שיהוו מעטפת לעובדים", אמרו.

ברשות השידור סירבו להגיב לדברים.