באפט קנה חברת משכנתאות תמורת 3.85 מיליארד דולר

חברת ברקשייר האת'אוואי שבבעלותו של באפט קנה את חברת המשכנתאות רזידנשל קפיטל שפשטה רגל בחודש שעבר ■ "הרכישה הזאת מצביעה על כך שהוא מאמין שהגרוע ביותר כבר מאחורינו"

הבעלים והמייסד של חברת ברקשיר האת'אוואי המיליארדר וורן באפט ממשיך בהימור שלו על שוק המשכנתאות בארצות הברית. חברת ברקשייר הגישה הצעה בגובה של 3.85 מיליאר דולר לרכישת חברת המשכנתאות פושטת הרגל Residential Capital LLC מחברת Ally Financial Inc.

"ההצעה שהגיש באפט מצביעה על כך שהוא מאמין שהגרוע מכל כבר נמצא מאחורינו", אמר ג'ף מאת'יוס שכתב ספר אודות שיטות ההשקעה של באפט. "נכון הוא טעה בעבר בנוגע לשוק הדיור, אבל אם מסתכלים על מדדי האשראי, ועל תיק ההלוואות של הבנקים, אפשר לראות שהמצב הולך ומשתפר".

ברקשייר בעצם השלימה את הליך ההשתלטות שלה על חברת ריזידנשל קפיטל שכן היא הייתה מבין מחזיקי המניות בחברה עוד לפני שנאלצה להודיע על פשיטת רגל. החברה הודיעה שהיא מתכוונת להשוות את ההצעה שהגישה חברת Fortress ועמדה על 2.4 מיליארד דולר עבור עסקי המשכנתאות של החברה.

חברת אלי פייננשל שקיבלה סיוע כספי מהממשל בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008, והייתה בעלת השליטה בחברת רזזידנשל קפיטל, נאלצה בחודש שעבר להודיע על פשיטת רגל של החברה שבבעלותה על מנת להרחיק את עצמה מחברת המשכנתאות הכושלת, מה שיכול לעזור לה להחזיר את כספי הסיוע שקיבלה מהממשל.