פרס:"שלום ישראלי-פלסטיני הוא הסיוט הגדול של האייתולות"

את הדברים אמר הערב פרס בוועידת הנשיא שנפתחה הערב ■ על האביב הערבי: " הצעירים שהניעו את המהפכה טרם השיגו את מטרתם; האביב הערבי אינו בהכרח חורף ישראלי"

בוועידת הנשיא שנפתחה הערב (ג') התייחס נשיא המדינה שמעון פרס לתהפוכות במזרח התיכון, לתהליכים החברתיים שעוברים על הצעירים גם בישראל ועל תהליך השלום הגווע.

"המזרח התיכון עדיין רוגש. הצעירים שהניעו את המהפכה טרם השיגו את מטרתם: חופש, תעסוקה וניקיון כפיים. צעירים אלו מהווים 60% מאוכלוסיית האיזור. איש לא יכול להתעלם מתקוותם"

במהלך דבריו אמר פרס כי האביב הערבי אינו בהכרח חורף ישראלי. "אביב של נעורים הוא ברכה לכולנו, אנו מוכנים להטות כתף ולתת יד להצלחתם, לא מתוך התנשאות אלא מפני שאנו חפצי חופש", ציין.

"אי הוודאות הנה חלק מחיינו. הנטייה לחכות בעיניים עצומות עד יעבור זעם היא נאיבית. ועל כן, ידידים, לחלום את המחר זה להיות מעשי. מה שדרוש הוא תעוזה הדרושה גם להכריע במצבים של אי וודאות, ודרוש מצפן ערכי, מצפן המאפשר לנווט בתנאים של סערה וערפל. מצפן שטמונים בו ערכי המוסר של עמנו. גלומה בו תמצית מורשת 4000 שנותיו של העם היהודי", דברי פרס.

"העם היהודי שרד 4,000 שנות היסטוריה לא בגלל גודלו המספרי או עוצמתו הצבאית, אלא מפני שנשא בלבו את עשרת הדיברות. ילדי ישראל נולדים אל תוכחות הנביאים. לעשות צדק. לא לפגוע ביתום, באלמנה, בחלש, בזר", הוסיף נשיא המדינה.

"אבן היסוד הבאה היא רדיפת השלום"

בהתייחסו לתהליך השלום אמר פרס: "השלום הוא משאת נפשנו וגם האסטרטגיה שלנו. בתנאים של שלום - אין גבולות לאפשרויות הפתוחות בפניה של ישראל לשגשג.השלום יביא לביטוי מופלא את מאגר הכשרונות האדיר הקיים בארצנו".

עוד אמר פרס כי: "שלום ישראלי-פלסטיני הוא הסיוט הגדול ביותר של האיתולות, הוא החלום הרע של אוייביה המושבעים ביותר של ישראל. אני מאמין שאפשר לחדש את המשא ומתן עם ההנהגה הפלשתינאית הנוכחית. נפגשתי בחודשים האחרונים מספר פעמים עם הנשיא עבאס ואנשיו. התרשמתי שכמונו, הם רוצים בשלום. וזקוקים לו".