עובדי רשת חנויות אפל יקבלו העלאה במשכורת של עד 25%

ההעלאה תינתן לעובדים החרוצים ברשת חנויות החברה ברחבי ארצות הברית ■ המהלך בא לאחר שהעובדים התלוננו על השכר הנמוך שהם מקבלים ■ ההעלאה תיכנס לתוקפה החל מהמשכורת הקרוב

אם אתם במקרה עובדים חרוצים באחת מחניות אפל הפזורות ברחבי ארצות הברית, ייתכן מאוד שקיבלתם הודעה מהחברה על העלאה במשכורת של עד 25%. מגזין Businessweek של בלומברג מדווח כי חברת אפל החליטה לתגמל את העובדים החרוצים לאחר ביקורות שנערכו בחניות החברה ברחבי ארצות הברית בתחילת השנה.

העובדים בחנויות האפל-סטור מדווחים שכבר קיבלו הודעה על ההעלאה הצפויה במשכורת שלהם, אולם העדיפו להישאר בעילום שם על מנת לא לאבד את מקום העבודה שלהם. אחד מהאנשים הקרובים לעניין טוען שהעובדים יקבלו את ההעלאה כבר מהמשכורת הבאה, והינה תקפה רק לעובדים ברשת החניות של החברה בתוך ארצות הברית.

העלאת המשכורת לעובדים הינה אחת מהיוזמות הגדולות הראשונות שיוזם מנכ"ל הרשת החדש ג'ון ברוויט שנכנס לתפקידו בתחילת השנה. המהלך הזה נובע גם מתלונות של חלק מהעובדים על כך שהשכר שהחברה משלמת לא מספיק בשביל להתקיים בערים הגדולות בארצות הברית, שם נמצאים רוב הסניפים של אפל.

"מבחינת העובדים ברשת, מדובר באחד הנושאים היותר בוערים", אמר קורי מול, עובד של החברה בחנות בסן פרנסיסקו ומי שמנסה לאגד את עובדי חנויות החברה תחת ארגון עובדים מייצג. "בגלל השכר הנמוך שאנחנו מקבלים, אנחנו נמצאים במצב אבסורדי שבו אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לקנות את המוצרים שאנחנו בעצמנו מוכרים".

מול, שהתחיל לעבוד בחברה ב-2007, אמר שהוא קיבל העלאה של 19% והשכר שלו עומד כעת על 17.31 דולר לשעה. הוא טוען שהעובדים מקבלים הנחה של 500 דולר לקניית מחשב מק חדש או 250 דולר לקניית אייפד. הדובר של החברה סירב להגיב לדיווחים.

אפל מעסיקה קרוב ל-36 אלף עובדים בכ-350 חנויות מסביב ברחבי העולם, כששני שליש מהחנויות נמצא בארצות הברית.