תחרות למותג הפרטי: חברת ההפצה גורי משיקה מוצרי מזון

המותג SMART FOOD ישווק בשלב הראשון ברשתות בולטות ובמרכולים פרטיים

חברת ההפצה גורי משיקה מותג מוצרי מזון בשם "SMART FOOD" שיתחרה במותג הפרטי של הרשתות. המוצרים יימכרו במספר רשתות בולטות דוגמת רמי לוי, ויקטורי וב-300 מינימרקטים פרטיים. גובה ההשקעה בהחדרת המותג ובייצורו עומד על 500 אלף שקל.

הסדרה כוללת 17 מוצרים, בהם קפה שחור, עוגיות, קרקרים, אבקת קקאו, ג'לטין, ציפוי לשניצל ועוד.

את המוצרים מייצרים יצרנים קטנים, שחלקם מייצרים גם עבור המותגים הפרטיים של שופרסל ומגה. כך למשל בין היתר ייצרו עבור המותג החדש חברת הגביע וחברת ר.ס. לייבוא וייצור מזון.

יש לציין כי שמות היצרנים אינם מופיעים על האריזות, אלא רק באמצעות קודים.

המוצרים כוללים הכשר מהודר ויימכרו גם בחנויות במגזר החרדי, אך בשלב זה לא ברשת אושר עד.

בדומה להשקות מוצרים או רשתות שרוכבות על גל המחאה ברעיון של value for money, גם עודד גורי, מנכ"ל החברה, מסביר כי אמנם המחשבה על המותג נולדה לפני המחאה החברתית, אבל "הדרישה לצדק חברתי חידדה לנו את המחשבה. היום הצרכן מוכן להתנסות במוצרים חלופיים המספקים איכות טובה ומחיר הוגן, וזו המשבצת אליה אנחנו מכוונים. ברור לנו שאחרי שנעבור את ההתנסות הראשונה נוכל לכבוש נתחי שוק".

לדבריו, "לא נהיה הכי זולים על המדף. הכוונה היא לעמוד על מחיר הזול ב-20% עד 40% מהמותג המוביל בקטגוריה". היעדים אליו הוא מכוון הם נתח של 5% בכל קטגוריה, החל משנת הפעילות השנייה ומכירות של 10 מיליון שקל בכל קטגוריה.

לטענת גורי, היתרון היחסי שלו יהיה עלויות ייצור נמוכות, מרווחים מצומצמים וקיצור שרשרת האספקה באמצעות קו ההפצה של החברה. בנוסף, לא ייערכו קמפיינים מסחריים, והחברה תתמקד בפעילות קד"מ בנקודות המכירה.

- אתה לא חושש שמטבע הדברים המותג הפרטי של הרשתות ידחוק לשולי המדף את המוצרים שלכם כמתחרים ישירים?

"אנחנו מתחרים ולא אויבים. התחרות - כל עוד אינה מגיעה למצב של מלחמה - היא בריאה, ואני חושב שמינוף של המותג שלנו יתרום גם להגדלת הנתח של המותגים הפרטיים ולכל האלטרנטיבות שיש על המדף למוצרים המובילים בקטגוריה".

גורי הוקמה ב-1972. מחזור המכירות שלה נאמד ב-250 מיליון שקל בשנה. בין היתר מפיצה החברה כיום את מוצרי כרמית, את משחות השיניים של GSK (אקווה פרש, סנסודיין), רוטבי אוליביה, מוצרי הרדוף ועוד.

גורי מדגיש כי לא יכניס לקו המוצרים של המותג החדש מוצרים המתחרים באלה שהוא מפיץ.