התנודתיות גורמת לכם לדפיקות לב? תחשבו על בירה צוננת

במאמר פסיכולוגי שפורסם במגזין המחקרי Current Directions נטען כי כי מחשבות מסוימות יכולות להשפיע על תוצאות של מצבים שונים, בדומה לאפקט פלאסבו, כך שרק המחשבה על כוס יין יכולה להפחית לחצים

בתקופות של לחץ, רבים פונים לארון המשקאות ומוזגים לעצמם כוס של משקה אלכוהולי, כך גם כאשר שוק המניות מבצע מהלך חד ודו-ספרתי מעלה או מטה. אולם, כעת מחקר חדש גורס כי ברגעי לחץ, רק המחשבה על משקה אלכוהולי צונן תסייע לכם להירגע.

במאמר פסיכולוגי שפורסם במגזין המחקרי Current Directions, טענו חוקרים מאוניברסיטת ויקטוריה ומבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, כי מחשבות מסוימות יכולות להשפיע על תוצאות של מצבים שונים, בדומה לאפקט פלאסבו.

כך למשל, במקרה שאדם מסוים בטוח שכוס יין או וודקה ייגרמו לו להרגיש בנוח יותר בסביבת אנשים, אש לפי תוצאות המחקר, מספיק שהוא רק יחשוב על כוס המשקה כדי להרגיש בנוח.

"אם אני אשתה כוס וודקה עם טוניק אני ארגיש יותר חברותי, אם אני אקח את התרופה הזו אני אהיה פחות מדוכא", אלו הדוגמאות שהשתמשו בהן החוקרים כדי להמחיש את הציפיות לתגובות שאנשים תולים בדברים מסוימים כגון תרופות או משקאות אלכוהולים. "ברגע שאנו מצפים לתוצאה ספציפית ממשהו, המחשבות וההתנהגות שלנו מסייעת להגשים את הציפיות הללו", נכתב במחקר.

המחקר גילה גם שכאשר מנהלים גורמים לעובדים שלהם להרגיש מיוחדים, מבלי לבצע פעולות מסוימות כגול העלאה במשכורת, אז תפוקת העובדים עשויה לעלות.