גינדי: דירות בשוהם בהנחה של עד 300 אלף שקל לדירה

הדרך היחידה למכור בשוק הנדל"ן הנחלש? גינדי מציעים דירות מוזלות בפרויקט חדש בשוהם; המחירים? דירות 4 חדרים עם מרפסת ב-1.5 מיליון שקל, דירת 5 חדרים ב-1.8 מ' ש' ■ רוב הדירות בשכונת כרמים החדשה - 5 חדרים ומעלה

לאחר שיתופי-פעולה קודמים עם מועדוני לקוחות במכירת דירות ואירועי שיווק ומכירה המוניים בשלל פרויקטים, בפרויקט החדש של גינדי החזקות בשוהם החליטו הפעם אנשי החברה לפנות קודם כל לתושבי המקום.

במסגרת אירוע מכירה שעתיד להתקיים בעוד שבועיים וחצי בעיר ישווקו אנשי החברה 98 דירות לתושבי המקום בלבד.

"לראשונה יזם נדל"ן משתף פעולה עם מועצה מקומית במבצע בלעדי לתושבים בלבד" כך אמר היום (ב') אבי גינדי, מבעלי גינדי החזקות: "זכות ראשונים עם הנחה של בין 175 אלף שקל ל-300 אלף שקל תינתן לתושבי שוהם בלבד על 98 דירות מתוך הפרויקט כולו. במהלך החודש הקרוב ישווק הפרויקט לתושבי שוהם בלבד במסגרת "מבצע דיור בלעדי לתושבי שוהם ובני מקום" בברכת המועצה המקומית שוהם".

עוד הוסיף גינדי ואמר: "לאחר המבצע, ימכרו יתרת 136 הדירות בפרויקט במחירים גבוהים יותר. על מנת להעניק לכל תושבי שוהם הזדמנות שווה, מכירת הדירות תתבצע באמצעות הגרלה בכינוס המכירות. הקריטריונים להשתתפות במבצע הם לתושב שוהם, בן משפחה מקירבה ראשונה או זכאי משרד השיכון". 24 דירות מתוך 98 הדירות המדוברות יהיו בנות 4 חדרים והשאר דירות 5 חדרים ומעלה.

בחברה מדגישים כי ההגרלה תהיה על סדר הכניסה לאנשי המכירות ולא על הדירות. "מהיום ועד כנס המכירות יש לאנשי שוהם שבועיים וחצי לבדוק ולברר את כל הפרטים על הפרויקט" מסבירים בחברה.

מחיר דירות 4 חדרים בפרויקט, שישווקו כאמור רק לתושבי היישוב ולזכאי משרד השיכון, בשטח 102 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, יעמוד על החל מ-1.505 מיליון שקל. מחיר דירות 5 חדרים בשטח 125 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר, שוב רק לאנשי היישוב, יעמוד על החל מ-1.83 מיליון שקל.

לשאלה האם לאחר סיום המכירה המוקדמת לתושבי שוהם תצא החברה במבצע נוסף ענה גינדי: "נסיים את השיווק הנוכחי ונראה".

במסיבת העיתונאים שערכה החברה במתחם הפרויקט השתתפו גם ראש המועצה המקומית שוהם גיל לבנה וסגן ומ"מ ראש המועצה ומחזיק תיק הצעירים איתן פטיגרו. "לאחר שנים בהן נבלמה תנופת הבניה בשוהם, יוצאת לדרך שכונת כרמים, שכונה חדשה, אשר צפויה לתת מענה לביקוש הגדול בקרב תושבי היישוב" כך אמר פטיגרו, "שיתוף-הפעולה ביננו לחברת גינדי החזקות הוליד את מבצע קדם-מכירות ייחודי לתושבי שוהם, בדגש על זכאי משרד השיכון, במחירים אטרקטיביים יותר. אנו רואים בשכונת כרמים הזדמנות ייחודית לתושבי שוהם להשגת פתרונות דיור למשפחות צעירות, ולאלה המבקשים לשדרג את מגוריהם ביישוב".

לשאלה האם ראוי שבכירי העירייה ישתתפו באירוע של יזם פרטי הבונה ביישוב ענה פטיגרו כי: "באנו לחברת גינדי החזקות כמו גם ליזמים אחרים בהצעה לשיתוף-פעולה. הכול נעשה בשקיפות מלאה. הכוונה שלנו היא לאפשר לבני המקום לרכוש דירות ביישוב במחירים נמוכים יותר ולאפשר גם לזוגות צעירים אפשרויות. החברה לא זוכה ליחס מיוחד".

לשאלה האם אין כל בעיה משפטית בשיווק הנוכחי חתושבי שוהם בלבד ציין פטיגרו כי מדובר במבצע מכירות עליו החליטה החברה ואין הדבר שונה ממכירה לחברי מועדון לקוחות זה או אחר.

הפרויקט ממוקם בשכונת כרמים בקצה המזרחי של היישוב וכולל סך-הכול 234 יחידות דיור ב-14 בנייני מגורים בני 5 קומות. רוב הדירות בפרויקט הן בנות 5 חדרים ומעלה. על-פי נתוני החברה, ההשקעה הכוללת בפרויקט צפויה לעמוד על כ-520 מיליון שקל כולל מע"מ. החברה זכתה במתחם במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל בסוף 2011. תכנית הפיתוח של השכונה מבוצעת על-ידי החברה הכלכלית שוהם. לדברי אנשי החברה, היתר הבנייה עתיד להתקבל כבר בימים הקרובים ואכלוס הפרויקט צפוי להיות 24 חודשים מאור יותר. נכון להיום טרם בחרה החברה קבלן ביצוע לפרויקט.

"אנחנו אוהבים למכור דירות מהר ועשינו את זה בכל הפרויקטים. גם כאן חשבנו איך לעשות את זה ומצאנו את המועצה כפרטנר", אמר אבי גינדי.

למעשה, מדובר במכירת "פריסייל" של הפרויקט שקבלנים נדרשים אליה בכל מקרה בעקבות דרישת הבנק המלווה. בדרך כלל במהלך הפריסייל (המכירה המוקדמת) מוכרים הקבלנים דירות במחיר נמוך יותר. בתקופה הנוכחית במסגרתה עדיין לא חזרו מכירות הקבלנים לרמתן טרם המשבר מבצעי מכירה כמו המבצע הנוכחי מאפשר לחברות למכור מספר גדול של דירות בזמן קצר. לא מן הנמנע שבשלב מתקדם יותר של הפרויקט תצא החברה במבצעים נוספים.