ישרמאקו תממש החזקות בחברות הקבוצה ב-130 מיליון שקל

תהליך בחינת ובחירת ההצעות לרכישת ניירות הערך המוצעים עתידים להתנהל על ידי משרד עו"ד חיצוני שאינו קשור לשותפות או לבעלי השליטה בה

שותפות החיפושים ישראמקו מקבוצת יואל שבשליטת קובי מימון וחיים צוף, מחפשת דרכים נוספות להגדיל את קופת המזומנים שלה, כהיערכות למימון קידוח "תמר". שבועיים לאחר שהשותפות, המנוהלת על ידי אבי גפן, הודיעה כי בכוונתה לבצע גיוס הון באמצעות הנפקת זכויות, היא מדווחת כי בכוונתה לפרסם הצעות לרכישת החזקותיה בניירות ערך של השותפות וחברות אחרות בקבוצה. שווי השוק הנוכחי של כלל ההחזקות הללו נאמד היום בכ-130 מיליון שקל.

ישראמקו מחזיקה ב-28.75% מהזכויות ב"תמר" וכן היא בעלת כ-40% מהזכויות ברישיון "שמשון", שהקידוח בו נמצא כעת בשלביו הסופיים. השותפות דיווחה היום כי בכוונתה לפרסם הזמנות לרכישת החזקותיה בחברות מקבוצת נפטא, שהיא בעלת השליטה (בשרשור) בשותף הכללי בישראמקו.

עוד בידי ישראמקו, החזקה של כ-13.5% מזכויות שותפות נפטא חיפושים, בשווי של כ-50 מיליון שקל; החזקה של כ-4.4% מזכויות שותפות חנ"ל ים המלח; וכן כ-4.9% ממניות ישראמקו אינק הנסחרת בנאסד"ק, אשר שווין הנוכחי נאמד בכ-59 מיליון שקל.

היות שמדובר בני"ע של חברות קשורות, יבוצע הליך המכירה על ידי עורך דין חיצוני שאינו קשור לבעלי השליטה בשותפות, והוא יפוקח על ידי מפקח השותפות, רו"ח דוד וליאנו, וכן על ידי משרד רואי החשבון בריטמן אלמגור.

בהודעת ישראמקו מהיום נאמר כי "לאחר פרסום ההזמנות להציע הצעות, צפויה השותפות לנהל הליך של התמחרות בין ההצעות הגבוהות ביותר, שתיבחרנה במטרה למקסם ככל הניתן את תמורת ניירות הערך המוצעים, תוך ניסיון להבטיח את מכירת כלל הני"ע המוצעים במסגרת הליך ההתמחרות".

נפטא , בעלת השליטה בישראמקו וגם בשותפויות בהן היא מעוניינת למכור את החזקותיה, הודיעה לישראמקו כי בכוונתה להגיש הצעה במסגרת הליכי המכירה, ואם אכן היא זו שתרכוש את הני"ע מישראמקו, יצטרכו בעלי יחידות ההשתתפות של האחרונה לאשר את המהלך.

הכסף שיתקבל ממכירת המניות צפוי לשמש כאמור למימון חלקה של ישראמקו בפרויקט "תמר" וברישיון "שמשון". נזכיר כי בסוף חודש מארס השלימה ישראמקו הנפקה בדרך של זכויות, בה גייסה 200 מיליון שקל, וכאמור בכוונתה לבצע בקרוב הנפקת זכויות נוספת, שאמורה להיות לפחות בהיקף דומה.