מכירות הבתים החדשים עלו במאי לשיא של מעל לשנתיים

בחודש מאי נמכרו כ-369 אלף בתים בשיעור שנתי, כאשר צפי האנליסטים עמד על מכירה של 348 אלף בתים בלבד ■ המחיר הממוצע למכירה ירד ב-0.6% ל-234,500 דולר

נתונים טובים בשוק הדיור האמריקני: מכירות של בתים חדשים בארה"ב עלו בחודש מאי לרמה הגבוהה ביותר מזה מאז אפריל 2010.

בחודש מאי נמכרו כ-369 אלף בתים בשיעור שנתי, לאחר שבחודש אפריל נמכרו 343 אלף בתים. צפי האנליסטים עמד על מכירה של 348 אלף בתים בלבד. נציין כי מרבית נתוני המאקרו בתקופה האחרונה לא עמדו בצפי בשוק, ועם זאת, הנתון הנ"ל עדיין נמוך בהרבה מהרמות הבריאות בשוק הדיור.

מה שהביא לדחיפה מעלה במכירות הוא המחיר הממוצע למכירה, אשר ירד ב-0.6% ל-234,500 דולר, שיעורי הריבית הנמוכים ומזג האוויר החם.

מלאי הבתים החדשים בשוק בקצב המכירות הנוכחי ירד ל-4.7 חודשים לעומת 5 חודשים באפריל.

שלומי ברנובסקי, מנכ"ל חברת SB capital המתמחה במכירת בתים פרטיים להשקעה באזור מישיגן, אמר כי "בתור רוכשים סיטונאיים של בתים מעוקלים מבנקים אמריקאים. אנו עדים בחודשים האחרונים לירידה מסוימת בהיצע אל מול עלייה חדה בביקוש לרכישת בתים, בעיקר מצד משקיעים שמגיעים מרחבי העולם כמו קנדה, רוסיה, סין ואוסטרליה. אותם משקיעים זיהו את הזדמנות ההשקעה בשוק הנדל"ן האמריקני. במקביל, אנו ראויים עלייה חדה בביקושים לשכירת בתים. רוב ההתעוררות ברכישת בתים בארה"ב מתרחשת בעיקר במרכזי התעסוקה המתעוררים ברחבי ארה"ב שנמצאים קרוב למרכזי תעשיה ושירותים שמתאוששים בהדרגה מהמיתון שהיה בשיאו ב-2008".