גוגל רוצה להתחרות באייפד ובקינדל: טאבלט חדש - נקסוס 7

גוגל הציגה גישה חדשה בעולם הטאבלטים שלה ומתחרה ישיר לקורא הספרים/טאבלט של אמזון - קינדל פייר ■ גוגל גם הציגה בכנס גרסה חדשה למערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד 4.1

כנס המפתחים של גוגל - ששמו I/O - סיפק אמש שורה ארוכה של הכרזות מסקרנות. גולת הכותרת של הכנס היא הטאבלט החדש, נקסוס 7, שהשיקה ענקית החיפוש. בשנתיים האחרונות מתנהלת בשוק הטאבלטים תחרות עזה בין המכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל לבין האייפד של אפל.

מי שניסו לפתח טאבלט על בסיס אנדרואיד, בהצלחה מוגבלת למדי, הן החברות סמסונג, אסוס, מוטורולה ו-LG. גוגל הודיעה אתמול על מוצר חדש, שאמור להציג גישה אחרת בשוק מחשבי הלוח ולהתחרות ישירות דווקא בקינדל פייר - הטאבלט של אמזון, שמתפקד גם כקורא ספרים.

את הנקסוס 7 תייצר אסוס והוא יאובזר במסך בגודל 7 אינץ', קטן משמעותית ביחס ל-9.7 אינץ' של האייפד. הנקסוס יקבל תג מחיר של 200 דולר, נמוך דרמטית ביחס לאייפד ודומה לקינדל. המטרה של המכשיר תהיה להגביר את ההכנסות של גוגל מתוכן.

הנקסוס 7 יאפשר גישה לשירות הורדות תוכניות טלוויזיה, שניתן יהיה לצפות בהן גם בהזרמה מהרשת (עם חיבור פעיל) וגם בצפייה מאוחרת, ללא חיבור לאינטרנט. המכשיר החדש יציע גם גישה לשירות מגזינים ואפשרות לצפות בסרטי קולנוע.

"כאשר יצאנו לדרך רצינו ליצור טאבלט, שיהיה קל ונייד מספיק לנשיאה, אשר מאפשר לכל אחד לצרוך את עולם התוכן האהוב עליו, בכל זמן ובכל מקום", אומר אנדי רובין, סגן נשיא בכיר למוצרים ניידים ותוכן דיגיטלי בגוגל. על מנת להרגיל את רוכשי המכשיר לשלם עבור תוכן, גוגל תספק עם הטאבלט את הסרט השלישי בסדרת הסדרת רובוטריקים, מספר מגזינים ו-25 דולר מתנה לרכישת תוכן מהחנות של גוגל.

תשע שעות של וידיאו

גוגל הדגישה בכנס שהמכשיר מאפשר צפייה וקריאה נוחה, בין השאר הודות לכך שהוא שוקל 340 גרם ושהסוללה שלו מאפשרת לצפות בתכני וידיאו במשך תשע שעות ברציפות. הטאבלט של גוגל יכלול מעבד חזק, מרובע ליבה, שיפעל במהירות 1.3 ג'יגה. שני אלמנטים נוספים שאמורים לתרום לעבודה החלקה של המכשיר הם 1 ג'יגה זיכרון ועדכון חדש למערכת ההפעלה של אנדרואיד Jelly Bean, שירוץ גם על הנקסוס 7 וגם על סמארטפונים של החברה.

הגרסה החדשה של אנדרואיד (4.1) מציעה מהירות תגובה חלקה יותר של מערכת ההפעלה בתפריטים ובגרפיקה. הווידג'טים (מיני יישומים בעמודי הבית) יודעים להתאים את הגודל שלהם באופן אוטומטי לעומס האייקונים במסך המיועד.

הכתבה קולית של טקסטים אפשרית עכשיו גם ללא חיבור לאינטרנט, מה שאמור לפתור את בעיית האיטיות, כאשר מנסים להכתיב טקסט עם חיבור איטי לרשת. היכולת של המקלדת לחזות סיומות מילים בעת הקלדתם, תאפשר גם חיזוי של המילה הבאה בטקסט.

טכנולוגיית האלחוט המאובטחת לטווח קצר (NFC) מאפשרת עכשיו חיבור למוצרים כמו רמקולים או אוזניות בנגיעה עם הטלפון. מסך הגלילה של הטלפון, שכולל התראות על מיילים ושיחות, מאפשר לבצע שיחות טלפון ישירות ממנו בצורה מהירה וגם לצפות בכותרות רבות יותר של מיילים. מה שחוסך מעבר בין תפריטים.

גוגל הודיעה על כך שהעמיקה את התמיכה שלה בעברית ובערבית בג'לי בין.המערכת כוללת תמיכה בכתיבה לשני הכיוונים (מימין לשמאל ומשמאל לימין), גם עבור מערכת ההפעלה עצמה וגם עבור אפליקציות.

צ'ופר ללקוחות מוטורולה

הנקסוס 7 יגיע באמצע יולי לחנויות בארה"ב, קנדה, אנגליה ואוסטרליה. ללקוחות הישראליים המוצר הזה פחות רלוונטי כרגע, מכיוון שגוגל לא מאפשרת גישה לשירותי התכנים שלה, מלבד האפליקציות.

העדכון לג'לי בין יגיע גם הוא באמצע החודש הבא למכשירי הנקסוס S, גלקסי נקסוס ומוטורולה זום.

מי שיזכו ליהנות ראשונים מהשדרוג לאנדרואיד 4.1 הם הלקוחות של מוטורולה מוביליטי, שגוגל השלימה את רכישתה השנה תמורת 12.5 מיליארד דולר. בעלי המכשירים של יצרניות אחרות יצטרכו להמתין מעט יותר עד לעדכון המכשירים.

גוגל חמושה במשקפיים

חובבי הג'אדגטים ישמחו לשמוע שגוגל לא זנחה את פיתוח המשקפיים שלה, Project Glass, שעוררו הדים כאשר נחשפו לפני מספר חודשים בסרטון וידאו ביו-טיוב. אתמול רצתה גוגל להמחיש את היכולת של המשקפיים לשתף תכני וידיאו בזמן אמת. אחד ממייסדי החברה, סרגיי ברין, הרכיב את המשקפיים,בנוסף לקבוצה של צנחנים שקפצה ממטוס מול מרכז הכנסים ושידרה את הצילומים לבאי הכנס. בהמשך הציגה גוגל קבוצה של רוכבי אופניים שביצעו פעלולים ושידרו אותם בשידור חי.

משקפי המציאות המורחבת מספקים, לפי המצגת של גוגל, יכולות של מצלמת רשת לשימוש ללא ידיים, אך בעתיד הם אמורים לספק מידע נוסף על הנעשה בסביבת המשתמש. המשקפיים יציגו בעתיד, בין השאר, נתונים על מזג האוויר ויספקו גם שירותי הכוונה.

ה-Glass אמורים להגיע לשוק רק בעוד שנתיים, אולם הם יוצעו למפתחים כבר בעוד שנה, תמורת לא פחות מאשר 1,500 דולר.

מזרימים תוכן לסלון

גוגל הציגה אתמול גם את ה-Q, סטרימר חדש, בצורה של כדור שחור, עם תאורה צבעונית עדינה. את המוצר הזה ניתן לחבר למערכת הרמקולים בבית או לטלוויזיה ולהזרים מוזיקה משירותי הענן של גוגל או תוכן וידיאו למסך הגדול.

את השליטה ב-Q מבצעים בעזרת סמארטפון או טאבלט מבוסס אנדרואיד, כאשר למכשיר יש גם יכולת שיתוף, שמאפשרת לאורחים בבית, לצרף את המוזיקה שלהם לרשימת ההשמעה, ישירות מהאביזר הנייד האישי שלהם (המבוסס גם הוא על אנדרואיד).

מדובר בשיטה נוחה יותר להאזנה חברתית עם חברים, שלא מחייבת חיבורים מסובכים או העברת קבצים. פשוט צריך להתחבר עם המכשיר האישי לרשת האינטרנט האלחוטית באותו בית וזהו. ה-Q יתחיל להימכר מאמצע יולי בארה"ב במחיר של 300 דולר.