לאחר 4 שנים סוערות: מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן פורש

באפריקה מציינים כי הפרישה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות ערך של החברה ■ שמועות לא מבוססות גורסות שאיזי כהן מתכוון לחזור לתחום הביטוח ויכהן כראש אחת מחברות הביטוח הגדולות

מנכ"ל חברת אפריקה ישראל איזי כהןפורש. החברה הודיעה הערב, כי יו"ר דירקטוריון החברה ובעל השליטה, לב לבייב, ומנכ"ל החברה, איזי כהן, הגיעו לסיכום, לפיו כהן יסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה. זאת לאחר 4 שנים בתפקיד. מועד הסיום המדויק טרם נקבע.

באפריקה מציינים כי הפרישה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות ערך של החברה.

במסגרת ישיבת דירקטוריון שהתקיימה בנושא, הודיע לבייב כי בכוונתו להביא לאישור דירקטוריון החברה בישיבתו הקרובה את דבר מינויו של אברהם נובוגרוצקי כמנכ"ל החברה ואת תנאי העסקתו.

נובוגרוצקי מכהן כמנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות, חברה בת של החברה, שניירות ערך שלה רשומים למסחר בבורסה בתל-אביב.

נציין כי שמועות לא מבוססות גורסות שאיזי כהן מתכוון לחזור לתחום הביטוח ויכהן כראש אחת מחברות הביטוח הגדולות.

לבייב נפרד מכהן במילים חמות וציין את תרומתו להסדר עם שוק ההון ולהובלת החברה לעבר אופקים חדשים בימים של טלטלות קשות בשווקים הבינלאומיים. "כהן היה נכס ומנהיג לאפריקה ישראל, בעת משבר, והוא זה שתרם תרומה מכרעת להחזרתה למסלול העסקי הראוי".

לבייב ציין כי אברהם (נובו) נובוגרוצקי, מכהן בקבוצה מזה 14 שנים והוכיח את כישוריו בשורת התפקידים אותה מילא. "הוא ניחן ביכולת מנהיגות, באחריות ואני משוכנע שיכולות אלה תעמודנה לו בחיזוק החברה ובהובלתה ליעדים חדשים בארץ ובחו"ל".

לפני כשבועיים נכשלה הצעת הרכש-חליפין של אפריקה לאג"ח החברה, סדרה כ"ו, גם לאחר ששיפרה את הריבית המוצעת. החברה הודיעה כי בשל היענות נמוכה מ-25%, ההצעה להחלפת האג"ח הקיימת באג"ח חדשה (סדרה כ"ז) מבוטלת. "מצד אחד לא הצלחתי לשכנע את המוסדיים, אבל מצד שני יש בכך כבוד גדול לאפריקה ישראל וללב לבייב. זאת תעודת אמון שהחברה תעמוד בהתחייבויות שלה - מחזיקי האג"ח העדיפו להישאר עם החוב המקורי, למרות האפשרות שניתנה להם להקטין את רמת החשיפה ליזמות נדל"ן במזרח אירופה", כך אמר ל"גלובס" איזי כהן.

כהן מונה לתפקיד מנכ"ל אפריקה ישראל ב-2008 לאחר קריירה בת למעלה מ-30 שנה בענף הביטוח, במהלכן כיהן בתפקידי ניהול בכירים במספר חברות. לפני מינויו של כהן למנכ"ל אפריקה ישראל, כיהן במשך 10 שנים כמנכ"ל קבוצת מגדל, החל משנת 1998. תקופתו של כהן בתפקיד מנכ"ל אפריקה הייתה סוערת מאוד ורצופה אתגרים ובמהלכה הגיעה החברה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה (באוגוסט 2009).