אנליסטים: NBC תפסיד 100-200 מיליון ד' משידורי האולימפיאדה

רשת הטלוויזיה האמריקנית תעביר כ-14 שעות בממוצע ליום מלונדון 2012, אך האם השקעת העתק בזכויות השידור, בסך 1.18 מיליארד דולר, בכלל תשתלם לה?

רשת הטלוויזיה האמריקנית ‏NBC‏ צפויה להפסיד בין 100 ל-200 מיליון דולר משידורי המשחקים האולימפיים הקרובים שיתקיימו בלונדון, אחרי שהשקיעה ברכישת זכויות השידור לאירוע קרוב ל-1.2 מיליארד דולר. כך מעריך האנליסט דייויד ג'ויס מבית ההשקעות הניו-יורקי מילר-טבק, בראיון ל"בלומברג".

ג'ויס טוען כי מלבד מחיר הזכויות הבסיסי, יצטרפו גם עלויות הפקה משמעותיות לחשבון של ‏NBC‏, בסך של כ-100 מיליון דולר. את ההכנסות של הרשת מלונדון 2012, מהתחברויות לערוצי הפיי שלה ומפרסום, מעריך ג'ויס במקסימום 1.1 מיליארד דולר.

זוהי לא תהיה הפעם הראשונה שבה ‏NBC‏ מפסידה כסף משידורי האולימפיאדה. משחקי החורף ב-2010, שנערכו בוונקובר, גרמו לרשת הפסדים בסך 223 מיליון דולר. הנתון הרעוע הזה לא מנע מ-‏NBC‏ להתחייב בשנה שעברה על רכישת זכויות השידור של כל המשחקים האולימפיים בין 2014 ל-2020 (משחקי החורף והקיץ), עבור סכום שיא של 4.38 מיליארד דולר.

בענקית התקשורת קומקאסט, שרכשה בינואר 2011 את השליטה ב-‏NBC‏ עבור 13.8 מיליארד דולר, סבורים כי ההימור האולימפי ישתלם להם. "המשחקים יצליחו לייצר רווחים בעתיד", אמר בריאן רוברטס, מנכ"ל החברה.

לגבי משחקי לונדון 2012, יו"ר מחלקת הספורט של ‏NBC‏, מארק לזרוס, טוען כי "רווח אמנם לא יהיה מהתחרויות האלה, אבל אנחנו נשיג תוצאות כלכליות הרבה יותר טובות ממה שאנשים חושבים".

לזרוס הוסיף כי "המשחקים האולימפיים הוא אולי המשדר הקהילתי האחרון בארצות-הברית, שבו מתקבצות משפחות שלמות ביחד מסביב לטלוויזיה. זה פחות עניין של תוצאות או מדליות, אלא יותר של משהו שפשוט חייבים לראות - יש את כל האלמנטים הפטריוטיים, הסיפורים".

‏NBC‏ תשדר בערוצי הפיי שלה 293 שעות בסך-הכול מהאולימפיאדה הקרובה, ממוצע של 14 שעות שידור ליום.

NBC: זכויות שידור אולימפיות
 NBC: זכויות שידור אולימפיות