הפורמולה 1 בדרך ללונדון; ברני אקלסטון מוכן לשאת בעלויות

במסגרת התוכנית המתגבשת, הבירה האנגלית תקבל בחינם זיכיון לאירוח מירוץ מהספורט המוטורי ■ האירוע עשוי לייצר לכלכלת העיר עד 100 מיליון ליש"ט מדי שנה

מירוצי הפורמולה 1 צפויים להגיע בקרוב ללונדון, לאחר שברני אקלסטון, המנכ"ל של ענף הספורט המוטורי, הודיע כי הוא מוכן לממן לבירה האנגלית סכום של עד 35 מיליון ליש"ט עבור רכישת הזיכיון לאירוח המירוץ.

עיתון "הטיימס" מדווח היום (ה') כי במסגרת התוכנית המתגבשת, יהפוך המירוץ בלונדון לאחד מהיוקרתיים ביותר בסבב, ואולי אפילו יתעלה על מירוץ מונאקו הנחשב. המסלול שלו צפוי לעבור בכמה מהאתרים האייקוניים ביותר של לונדון, דוגמת כיכר טרפלגר וארמון בקינגהאם.

על-פי הערכות, כ-120 אלף איש יגיעו לצפות במירוץ הלונדוני, במיזם שיוכל לייצר לכלכלה המקומית עד 100 מיליון ליש"ט הכנסות מדי שנה.

אקלסטון מוכן לממן ללונדון את זיכיון האירוח של מירוץ פורמולה 1, דווקא בתקופה שבה ממשלות עומדות בתור על מנת לקבל זיכיון כזה, בדרך כלל בסכומים שלא פוחתים מ-30 מיליון ליש"ט.

"תחשבו מה זה יוכל לעשות לתיירות, זה יהיה פנטסטי", אמר אקלסטון. "זה יהיה טוב ללונדון, טוב לאנגליה - הרבה יותר טוב מהמשחקים האולימפיים".

במידה ולונדון אכן תיכנס ללו"ז השנתי של הפורמולה 1, המסלול שלה יהפוך לשני באנגליה שמארח מירוצים של הספורט המוטורי. הוא יצטרף למסלול הוותיק בסילברסטון, שאירח מירוץ לראשונה בשנת 1950.