הוחמר עונשו של קובי בן-גור: ירצה 8 חודשי מאסר בפועל

בן-גור, שהורשע במתן שוחד בפרשת רשות המסים, נידון לעונש קל של 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ■ כעת הוחמר עונשו, לאחר שהתברר כי קיים פער מהותי בין מצבו הרפואי כפי שהוצג בבית המשפט לבין מצבו הרפואי האמיתי

הוחמר עונשו של קובי בן-גור בפרשת רשות המסים: בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה גזר 8 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על-תנאי על קובי בן-גור, לאחר שהתברר כי ראיות חדשות מטעם המדינה, הנוגעות למצבו הרפואי של בן-גור, העלו חשד כי קיים פער מהותי בין מצבו הרפואי כפי שהוצג בבית המשפט לבין מצבו האמיתי.

זו הפעם השנייה שבית המשפט המחוזי גוזר את דינו של בן-גור במסגרת הפרשה. בפעם הראשונה גזר בית המשפט על בן גור עונש של 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. המדינה ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש, ומנגד ערער בן-גור על חומרתו. העליון החזיר את ההכרעה למחוזי, לאחר שהוצגו בפניו ראיות כי מצבו הרפואי של בן-גור אינו קשה כפי שהוצג בפני בית המשפט.

סגן נשיט בית המשפט המחוזי, השופט זכריה כספי, קבע כי "התיעוד הרפואי יוצר מבוכה של ממש, עם חשדות רציניים שמא לא הכול כשר, או לכל הפחות נכון, בממצאים שבתיעוד הזה... כיוצא בזה, אינני יכול לסמוך את ידי גם על הממצאים האחרים, שמכוח האבחנות האחרות, כמו הפסיאודו-דימנציה, שברקע שלה עומדת אבחנה של אלצהיימר".

החסד והרחמים

לפני כשנה הורשע בן-גור, במסגרת הסדר טיעון, בשתי עבירות של מתן שוחד לשני עובדים בכירים ברשות המסים - ראש הרשות לשעבר, ג'קי מצא, ואורנה בכר; ובשתי עבירות של שידול להפרת אמונים.

בן-גור הודה כי פעל עם אחיה של שולה זקן, יורם קארשי, כדי לבסס את השפעתם ברשות המסים. זאת, על-ידי סיוע בקידום עובדים ברשות, מתוך ציפייה שאלה יעניקו להם השפעה ברשות ויקדמו אינטרסים אישיים שלהם.

השופט כספי ציין בגזר הדין המקורי כי מעשיו של בן-גור היו "השחתה רבתי של הרשות, הפוגעת ביסודות הבסיסיים של פעולתה ופעולת עובדיה, באופן המביא נזק רב ליסודות השלטון ומערער את אמון הציבור בפקידות הבכירה".

עם זאת, בשל מצבו הרפואי הוטל על בן-גור עונש קל במיוחד של 6 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, לצד מאסר על-תנאי. "השיקול המרכזי שעמד לנגד עיניי בנטיית החסד והרחמים לנאשם כרוך במצבו הרפואי", הסביר השופט.

לפני כחודשיים קבע בית המשפט העליון כי על המחוזי לדון מחדש בעונש שנגזר על בן-גור, וזאת לאחר שהתברר כי מצבו הרפואי טוב מזה שעליו דיווח למחוזי, בעת שנגזר דינו.

השופט כספי ציין בגזר הדין מהבוקר כי בית המשפט העליון הורה לקבל את הראיות החדשות בעניין מצבו הבריאותי של בן-גור, במיוחד לאור מספר תהיות שהתעוררו, למשל, "באשר לאפשרויות המפתיעות של החלמה ממחלת האלצהיימר, כפי שניתן לכאורה להבין מתוך התיעוד הרפואי המשתנה".