יוון: נציגי הטרויקה יגיעו למדינה לבחון התקדמות הרפורמות

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווח שהנציגים יגיעו בשבוע הבא לאתונה ■ המשלחת הייתה אמורה להגיע השבוע אולם בשל הניתוח שעבר ראש הממשלה היווני בסוף השבוע, הביקור נדחה

נציגים של ה"טרויקה", שמורכבת מהבנק המרכזי האירופי, האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, יגיעו בשבוע הבא ליוון על מנת לבחון את התקדמותה של המדינה בביצוע תוכניות הצנע שהוסכם עליהם לפני מספר חודשים, ושמהווים תנאי להמשך קבלת נתחים נוספים מחבילת הסיוע למדינה.

על פי מקור רשמי גרמני, שהעדיף להישאר בעילום שם, המשלחת של ה"טרויקה" הייתה אמורה להגיע ליוון כבר השבוע, אולם הביקור נדחה לשבוע הבא בעקבות אישפוז שר האוצר היווני והניתוח לתיקון הרשתית שעבר ראש ממשלת יוון אנטוניס סמאראס במהלך סוף השבוע. על פי אותו גורם, תהליך בחינת ההתקדמות של יוון יקח שבועות ולא ימים בודדים.

יכול להיות גם שהביקור של נציגי ה"טרויקה" בשבוע הבא קשור גם להכרזת המדינה בסוף השבוע האחרון לפיה הוא עובדת על תוכנית, שלמעשה תבטל את רוב תוכניות הצנע שמונהגות כיום במדינה ותפחית את הלחצים המופעלים על האזרחים כתוצאה מכך. על פי ההודעה של הממשלה היוונית מסוף השבוע, היא מתכוונת להציג את התוכנית במהלך כינוס מנהיגי אירופה היום בבריסל, אולם סביר להניח שהתוכנית היוונית תתקל בהתנגדות חריפה.

מוקדם יותר היום דווח שחבר מועצת המנהלים של הבנק המרכזי האירופי יורגן אסמוסין אמר היום לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הבנק המרכזי האירופי והאיחוד האירופי יתחילו את העבודה על תוכנית החילוץ של ספרד ביום רביעי הקרוב. על פי אסמוסין, כוח המשימה המיוחד שיורכב לצורך העניין הזה יציג ב-9 ביולי לשרי האוצר של גוש האירו מזכר הבנות בנוגע לחילוץ של ספרד.