העיתונים באירופה חוגגים: מרקל התקפלה בפסגה בבריסל

העיתונים בצרפת, איטליה וספרד חגגו את ההפסד שנחלה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך פסגת מנהיגי אירופה ■ גם העיתונים בגרמניה לא נותרו אדישים למהלך

ההחלטות שהתקבלו בפסגת מנהיגי אירופה שהתקיימה במהלך הימים חמישי ושישי מהוות ניצחון עבור המדינות שתמכו בתוכניות לעידוד הצמיחה בגוש האירו, כמו צרפת, איטליה וספרד, ומכה קשה עבור קנצלרית גרמניה אנגלה והמדיניות שלו. בשל כך, העיתונים באירופה, במיוחד בצרפת, ספרד איטליה, "חגגו" לנוכח "ההשפלה" שספגה הקנצלרית מגרמניה.

העיתון השמאלני הצרפתי "Liberation" הקדיש את 4 העמודים הראשונים בעיתון לניצחון בפסגה והכותרת שלו הייתה: "הלילה שבו מדינות הדרום גרמו למרקל להתכופף. בעיתון טענו שבעקבות הלחצים שהפעילו נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, הצליחו השלושה לכופף את ידה של מרקל בנוגע להסכמה על הצורך בתוכנית לעידוד הצמיחה ועם הקמת מנגנון לאיחוד המערכת הבנקאית האירופית.

באיטליה, העיתון המוביל במדינה "קורירה דלה סירה" נתן כותרת: "סופר מריו נמצא גם בבריסל", עם תמונה של ראש הממשלה האיטלקי מריו מונטי לבוש בתור השרברב האיטלקי המפורסם ביותר בעולם, כשבצד עומדת מרקל ומסתכלת עליו בכעס רב.

"איטליה היא לא רק קבוצת כדורגל טובה אלא גם מדינה גדולה, ומוטב שמדינות אירופה יפנימו את העניין", נכתב במאמר המערכת של העיתון שהרעיף על מונטי שבחים על כך שהוא החזיר את איטליה להיות שחקן משמעותי בפוליטיקה האירופאית.

גם העיתונאים בספרד חגגו את ההישג של ראש ממשלתם מריאנו ראחוי, אולם הם בעיקר חגגו את העבדה שהפקחים של הבנק המרכזי האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי לא יחמירו עם הדרישות שלהם בנוגע לקבלת חבילת החילוץ לבנקים במדינה, כפי שנעשה עם מדינות אחרות באירופה שדרשו סיוע.

גם העיתונים בגרמניה ראו במרקל המפסידה הגדולה ביותר בפסגת המנהיגים. "אין ספק בכך - מרקל נדחקה לפינה במהלך פסגת מנהיגי גוש האירו", נכתב בעיתון הגרמני "בילד". "ספרד ואיטליה קיבלו את מה שהן רצו, עכשיו יהיה להן קל יותר ללוות כספים בסיטונאות. זו הייתה הפעם הראשונה מזה שנתיים שמדינות אירופה לא צייתו לפקודות של גרמניה".

בעיתון הגרמני לא הצליחו להחזיק את עצמם מלהשוות את ההפסד שנחלה מרקל לעוד הפסד שספגה גרמניה באותו ערב - הדחה מהאירו במשחק חצי הגמר לאחר הפסד של 2-1 ללא אחרת מאשר איטליה.