ההסתדרות וחברת ההפעלה: הסכם קיבוצי ברכבת הקלה

מדובר בהסכם הקיבוצי הראשון בחברה, שנה אחרי שהנהגים התאגדו בהסתדרות ■ במסגרת ההסכם: עוגנו תנאי העסקת העובדים וזכויותיהם, לרבות הבטחת משרה מלאה של 186 שעות לחודש, תנאי השכר, ביגוד ונסיעות

איגוד עובדי התחבורה באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות והנהלת "קונקס ירושלים", החברה המפעילה את הרכבת הקלה חתמו אתמול על הסכם קיבוצי ראשון ברכבת הקלה בירושלים.

תקופת ההסכם והשקט התעשייתי היא ל-42 חודשים החל מתחילת 2012. מדובר בהסכם קיבוצי ראשון בחברה, לאחר שכ-60 נהגי הרכבת הקלה בירושלים התאגדו בהסתדרות לפני כשנה.

במסגרת ההסכם עוגנו תנאי העסקת העובדים וזכויותיהם, לרבות הבטחת משרה מלאה של 186 שעות בחודש. כמו כן, קביעת תעריפי שכר שעתי וקביעת מנגנון לעדכון השכר, ביגוד, ימי חופשה ואש"ל.

עוד הושג בהסכם כי שיעורי ההפקדה לפנסיה יועלו באופן משמעותי ויגיעו בהדרגה ביום ב-1 בינאור 2014 ל-19.83% (הפקדות עובד ומעביד יחד). כמו כן, העובדים יקבלו קרן השתלמות כמקובל בענף.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אומר היום: "מדובר בהתאגדות עובדים נוספת שמגיעה להסכם קיבוצי ראשון ראוי לציבור עובדיה. אני מברך את העובדים וההנהלה על ההסכם. מדובר בהסכם המעגן את תנאי העסקתם ושכרם של נהגי הרכבת הקלה בירושלים תחת הסכם קיבוצי".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "מדובר בהסכם קיבוצי ראשוני וייחודי המעניק לעובדי הרכבת הקלה ביטחון כלכלי ותעסוקתי. מדובר בהסכם בין הטובים בענף התחבורה הציבורית".

מנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה, ערן שכטמן: "אני שמח שהצלחנו להגיע יחדיו להסכם שמייצר סביבה יציבה והוגנת לעובדים. יציבות זו תאפשר לנו מתן שירות מיטבי לציבור לקוחותינו תוך שמירה על סטנדרטים מקצועיים בינלאומיים. אנחנו רואים בעובדינו משפחה, אשר לנגד עיניה הצלחת הפרויקט הלאומי של תחבורה ציבורית 'ירוקה' - הרכבת הקלה הראשונה בישראל".

חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים, הוקמה לצרכי תפעול הרכבת ואחזקתה למשך תקופת הזיכיון.