הצליח לשרוד

הגיע הזמן לומר את האמת: פעילות הסלולר של רמי לוי לא מתרוממת

רמי לוי הוא תופעה ייחודית ביכולת שלו לשווק את עצמו ואת עסקיו באמצעות התקשורת בכל עת שיחפוץ. לגיטימי, אבל הגיעה העת לומר את האמת לגבי פעילות הסלולר שלו: מאז שגולן טלקום והוט מובייל נכנסו לשוק, נתוני הניידות אינם מאירים לו פנים, וכמות המצטרפים ירדה דרמטית. למזלו, אין לו עלויות גדולות, והוא לא השקיע הרבה מאוד כסף בסלולר.

בפועל, לוי הוא משווק של פלאפון תחת המותג "רמי לוי", ובמשבר הבא, הוא יכול להיות המשווק של פרטנר או סלקום.

לוי לא יכול היה לנטוש את פלאפון, והמשא-ומתן עם פרטנר היה ניסיון ללחוץ על חברת הסלולר לשפר את תנאיו. הסיבה לכך היא בעיקר טכנית: המנויים שלו, בין 50 ל-60 אלף עד כה, היו נדרשים להגיע שוב לסניפים ולהחליף את הסים שקנו. הסים הוא של פלאפון, ולא ניתן להעביר אותו לרשת אחרת מבלי להחליפו. מעבר לכך, לא חסרות מורכבויות טכניות שהיו מעכבות את העברתם של המנויים לרשת אחרת, בין היתר בשל הצורך בהיערכות של מערכות מידע ובילינג.

דבר נוסף, לוי חייב בהסכם של 3 שנים מול פלאפון. יש לו ביטחונות וערבויות, ואם הוא מפר את ההסכם עמה הוא עלול היה לפצות אותה. יוצא אפוא שלוי סיפר סיפורים, כאשר הוא יודע שמעבר לפרטנר הוא לא רלוונטי.

לזכותו נאמר כי הוא היה הראשון להבין את המשמעות של כניסתם של השחקנים החדשים לשוק, ולזהות שאם לא ישנה את מודל התמחור שלו - לא יוכל לקיים את העסק. סביר להניח כי פלאפון הסכימה להתגמש גם בגלל שהבינה שבמידה מסוימת הצלחתו היא הצלחה שלה, ולכן כדאי לדאוג להישרדותו.

כך או כך, המרוויח הגדול הוא רמי לוי. כנראה שהוא ירוויח פחות כסף ממה שחשב, אבל בהתחשב באלטרנטיבות הוא הצליח לשרוד ולהישאר בשוק הסלולר. המחירים שלו עכשיו הם תחרותיים, וסביר להניח כי ניתן יהיה לראות שינוי במגמת הניידות אליו.

השאלה הבאה שצריכה להישאל היא מה יעלה בגורלה של הום סלולר שפועלת על גבי רשת סלקום. האם גם היא תוכל להציע מודל של "הכול כלול", כפי שמציע כעת לוי וכפי שהציעה אתמול (א') אלון סלולר.