דניאל מולקנדוב חויב ב-4,500 שקל הוצאות לעוה"ד של לבייב

זאת לאחר שלא התייצב לדיון בתביעה שלבייב הגיש נגדו ■ לבייב תבע 7 מיליון שקל ממולקנדוב בגין הפסד השקעה בסך 5 מיליון שקל בחברת לב התמר

יועץ ההשקעות לשעבר דניאל מולקנדוב לא התייצב הבוקר (ג') לדיון בתביעה שהגיש נגדו איש העסקים לב לבייב, וחויב בתשלום הוצאות בסך 4,500 שקל לטובת עורך דינו של לבייב, אסף ברם, ועורכי הדין הנוספים בתיק.

בנוסף, בית המשפט שחרר את עורכת דינו של מולקנדוב, עו"ד חנה בר-יוסף, מהייצוג, לאחר שהבהירה כי הוא אינו משתף עימה פעולה.

השופט חאלד כבוב מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ציין כי מזה שנה מתחמק מולקנדוב מלהגיש כתב הגנה לתביעתו של לבייב נגדו ומושך את ההליכים. "בית המשפט נאלץ בעל כורחו לדחות את הדיון, פעם אחר פעם, כאשר טרם הוגשו כתבי הטענות במלואם, וזאת מסיבות שונות ומשונות שפורטו על-ידי מולקנדוב", כתב. בין היתר התקיים משא-ומתן בין מולקנדוב ללבייב, אך הוא כשל.

עם זאת, השופט נתן למולקנדוב ארכה נוספת של 14 יום להגשת כתב ההגנה, אשר בסיומה יוכל לבייב לבקש פסק דין לטובתו ללא הגנה.

ביוני אשתקד הגיש לבייב תביעה בסך כ-7 מיליון שקל נגד מגדל שוקי הון, חברת לב התמר והשותפים לשעבר בה, יועץ ההשקעות דניאל מולקנדוב ואיש הנדל"ן הבריטי אריה ארנטרוי, בטענה למירמה כלפיו.

לבייב טען כי אלי ביהרי, המשנה למנכ"ל מגדל, הגיע למשרדו והציע לו להפקיד סכום כסף במגדל, שינוהל על-ידי החברה לניהול תיקים לב התמר, אותה ניהל ארנטרוי בשותפות עם מולקנדוב.

לבייב אכן פתח ב-2004 חשבון והפקיד בו 5 מיליון שקל בשתי העברות. אלא שלטענתו, התברר לו לאחר מספר חודשים כי בחשבון נותרו אלפי שקלים בודדים.

לטענת לבייב, הוא גילה בדיעבד כי חויב על עמלות בחשבונו בסך כ-3.3 מליון שקל בגין מאות עסקאות שבוצעו בחשבון ביום.

לדבריו, מגדל, שהייתה שותפה לרווחים מהעמלות, חטאה לו כשהמליצה לו על לב התמר בידיעה כי מדובר בעסק בעייתי, ואף שכבר באותה תקופה היא ניהלה בעצמה נגד לב התמר הליכים משפטיים. לטענתו, מגדל הייתה צריכה לעדכן אותו על מצב לב התמר במסגרת חובת הזהירות.

כתב התביעה מתבסס על פסיקה תקדימית שהתקבלה לאחרונה בבית משפט השלום בראשון-לציון בעניין מולקנדוב, לב התמר ומגדל שוקי הון, בה נקבע כי חבר בורסה חייב בחובת אחריות כלפי לקוח שתיקו מתנהל אצל מנהל תיקים, וניתן לחייבו בפיצויים על ניהול רשלני של תיק ההשקעות שהוביל להפסדים.

בפסיקה הוטלה לראשונה אחריות לא רק על מנהלי תיקים להפסדי לקוחות, אלא גם על החברה שהיא "חבר בורסה" - במקרה הזה מגדל - שאמורה לשמש צינור בלבד להעברת הוראות הקנייה והמכירה בתיק ההשקעות.

באותה פסיקה נקבע כי מגדל, לב התמר ומולקנדוב ישלמו ביחד ולחוד כ-390 אלף שקל, המהווים השבה מלאה של קרן ההשקעה.

באוקטובר 2010 נגזרו על מולקנדוב 20 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בשתי עבירות של קבלת דבר במירמה, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירות על חוק ההשקעות שעניין איסור קבלת טובות הנאה, אי-דיווח במטרה להטעות ופרסום תשקיף חסר ומטעה. זאת, לאחר שרימה לקוחות בקרן רעם 90. בהכרעת הדין נקבע כי מולקנדוב נטל מלקוחותיו עמלות מנופחות, ואת רוב ההפרש שנוצר שילשל לכיסו.

לפני כשנתיים הגיש ארנטרוי תביעה בסכום של 3.4 מילון שקל נגד מולקנדוב, שותפו לשעבר בלב התמר, בטענה כי הפר את הסכם השותפות ביניהם, לאחר שהוציא צ'קים ללא כיסוי בשם החברה וביצע מעשים לא חוקיים, שהובילו ב-2005 לשלילת רשיונה של החברה לנהל תיקי השקעות.